בימ”ש: מלכה לייפר, המנהלת שנמלטה, תוסגר לאוסטרליה

הכרעת בית המשפט המחוזי התקבלה, לאחר ש'העליון' דחה לפני כששלושה שבועות ערעור על קביעת בית המשפט המחוזי לפיו מלכה לייפר כשירה להסגרה • הנפגעות: "ראויה לעמוד לדין ואסור שתחמוק ממנו באמתלות שקריות ומעושות" • איילת שקד: "בית המשפט קיבל את ההחלטה הנכונה"
חיים טוויל
ג' תשרי התשפ"א / 21.09.2020 10:29

בית המשפט המחוזי בירושלים הכריז הבוקר (שני) על מלכה לייפר, מנהלת בית הספר החרדי  הנאשמת כי פגעה בתלמידותיה במלבורן –  כעל ברת הסגרה לאוסטרליה.

קביעת בית המשפט המחוזי פותחת את הדלת לביצוע הליך ההסגרה.

הבקשה להכריז על לייפר, שנמלטה לישראל,  כבת הסגרה לאוסטרליה הוגשה כבר בשנת 2014, לצורך העמדתה לדין בגין ביצוע של 74 אישומים של מעשים חמורים בתלמידותיה.

אולם בית המשפט המחוזי שדן באותו שלב בתיק, קבע כי לייפר אינה כשירה לעמוד לדין נוכח מצבה הנפשי, ולכן ההליך הופסק בשנת 2016.

בתחילת שנת 2018 חודש הדיון בבקשת ההסגרה, לאחר שעלה חשד כי לייפר מתחזה בקשר למצבה הנפשי.

לאחר שהוגשו מספר חווֹת דעת פסיכיאטריות בעניינה, ובהן חוות דעת שנערכה על ידי פאנל מומחים, קבע בית המשפט המחוזי כי לייפר מתחזה ומציגה מצג שווא  על יכולת תפקודה – וכי היא מסוגלת לעמוד לדין.

על קביעה זו הוגש ערעור לבית המשפט העליון אשר נדחה לפני כשבועיים וחצי.

הבוקר, כאמור, הורה בית המשפט המחוזי על הכרזתה של לייפר כברת הסגרה.

סנגוריה צפויים לערער לבית המשפט העליון, אך סיכויי הערעור אינם גבוהים.

ארגון מגן, המלווה את הנפגעות מאוסטרליה, מסר:

“החלטת בית-המשפט הסירה אבן מעל ליבנו והוכיחה מעל לכל ספק את המסר אותו דאגנו לפרסם במשך השנים האחרונות, אשר מלכה לייפר ראויה לעמוד לדין ואסור שתחמוק ממנו באמתלות שקריות ומעושות.

ביום זה, ליבנו עם הנפגעות, שגם אם אין דבר שיוכל לכפר על המעשים שנעשו להן, אנו מקווים שההחלטה תחזק אותן ויתן להן מעט נחמה לאחר שנים של טלטלות עזות וייאוש ממערכת הצדק הישראלית. הן הוכיחו כי גם אם הדרך קשה וארוכה במיוחד, כאשר נלחמים על האמת בנחישות, בסופו של דבר זוכים לניצחון.

כבר מתחילת הדרך טענו שמלכה לייפר כשירה לעמוד לדין וצריכה להיות מוסגרת לאוסטרליה, היום, אנו שמחים שבית המשפט אימץ את טענותינו והסיר את המסכה מפניה של המתחזה.

אנו קוראים לבית משפט העליון לדון במהירות בערעור שיוגש ולעשות סוף לסאגה המיותרת הזו”.

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, פרקליטיה של מלכה לייפר: “החלטת המחוזי מהיום אינה סוף פסוק וההכרעה הסופית תתקבל בבית המשפט העליון, בעקבות ערעור שבכוונת מרשתנו להגיש.

“צריך לזכור שגם בעניין כשירותה הנפשית אנחנו אוחזים בטענות כבדות משקל אשר מתבססות בראש ובראשונה על המחלוקת בין המומחים הפסיכיאטרים מטעם המדינה, עד כדי כך שבימים אלו ממש מומחי שב״ס מאבחנים את הגברת לייפר כחולת נפש ומעניקים לה טיפול אנטי פסיכוטי משמעותי.

“לאור הספק הממשי בשאלת כשירותה, בית המשפט העליון, בהחלטה תקדימית, הורה למדינה לפעול להשיבה לישראל במידה ויתברר באוסטליה שהיא איננה כשירה לעמוד לדין”.

יו״ר סיעת ימינה ושרת המשפטים לשעבר ח״כ איילת שקד אמרה: “בית המשפט קיבל את ההחלטה הנכונה. מלכה לייפר צריכה להיות מוסגרת לאוסטרליה בהקדם אפשרי. בגלל הימשכות ההליכים ראוי שבית המשפט העליון יקבע דיונים במהירות לאחר שיוגש הערעור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות