סגן ראש העיר אלעד שהודח מועדת מכרזים מאיים: שוקל תביעת דיבה

בשבוע שעבר הדיח ראש העיר אלעד ישראל פרוש את סגנו ברק צברי מראשות ועדת מכרזים • כעת צברי משיב במכתב עם שאלות נוקבות וטוען: הכל שקרים • עיריית אלעד: "ניסיונות התערבות לא מקצועיות לא יכוסו במכתבי השמצה זולים"
נחמן וייס
י' אב התשע"ד / 06.08.2014 15:51

אלעד ממשיכה לסעור: אחרי שבשבוע שעבר, הדיח ראש העיר ישראל פרוש, את סגנו ברק צברי מתפקיד יו”ר ועדת המכרזים, בטענה כי הוא מעכב בכוונה מכרזים, מגיע תורו של צברי להגיב – והוא עושה זאת במכתב עמוס בשאלות.

הנה המכתב – לא נגענו:

“מכובדי ראש העיר. אין צורך שאגיב לשקרים במכתבך, אך ישנן מספר שאלות שאני מצפה ממך לקבל תשובות, והמון חומר למחשבה! בטוחני שלאחר קריאת השאלות, אולי תעשה בדק בית, ואולי יחדיו נצליח למגר מקצת מהתופעות השליליות שמתחוללת באלעד. הרי ברור שאנו רוצים בטובת העיר ולא בטובתנו האישית”.

להלן מספר שאלות: (עם עזרה בסוגריים, הסוגרים בכל המכתב במקור – י.ה.)

– מי הזמין את המכרז? (תתפלא מה ענתה מנהלת מחלקת הרווחה).

– למה הזמינו את המכרז? (הרי לא היו כל תלונות נגד הקיים והבטחת למסור לי מכתבי תלונה, עד כה לא קיבלתי)”.

– למה מכרז שבדרך כלל מפורסם כחצי שנה לפני פתיחת השנה במקרה שלנו יוצא כחודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים? (מה התועלת “במינימום” זמן לפרסום).

– למה משעת פרסום המכרז ניתן 14 יום בלבד לקבלת הצעות? (מהו הרווח של הציבור בלהתנהל בפזיזות הרי אנו מפסידים מציעים פוטנציאלים?!)

– מי מבעלי העניין נפגש עם אח של ראש העיר מספר פעמים בעירייה עם ראש העיר? (אולי אחיך יכול לעזור).

– למה אח של ראש העיר מגיע ללא הרף לעירייה כשמדובר בהחלטות “כבדות משקל”? (תיעזר באחיך, מעניין אם יש לך פרוטוקולים לישיבות עם “האח של”).

– למה סירבו לבקשתי לסיור באחד המעונות? (וההפך ממה שנכתב לעיתונות -שסירבתי?!?).

– למה לשקר שהיועץ המשפטי הנחה אותי? בזמן שהוא בכלל לא היה כשננעלה הישיבה. (לשאול את חברי הועדה שנכחו , אם יהיו אמיצים לומר את האמת).

– למה איימת עלי מספר פעמים בנוכחות (בכיר מאוד בעירייה) שתדאג להתעלל בבית כנסת של תימנים שאותו רב לא היה איתך בבחירות? (תשאל את הבכיר – אולי הוא לא יכחיש ולא יפחד לומר את האמת).

– למה כללית בוועדת מכרזים כולם (חוץ ממני) פה אחד?! (אולי זה “פה אחד” אבל של מי הפה הזה?).

– למה רק ברגע האחרון עברה ההחלטה להדיח אותי מיו”ר ועד מכרזים? ( את ההתנצלויות של החברים אחרי הלחצים שניהלת מולם אני קיבלתי).

אחרי סדרת השאלות, כותב צברי:  “לגבי המכתב ששלחת אלי אני מבטיח לך שתקבל תגובה משפטית בנושא בגין לשון הרע בימים הקרובים”.

ומוסיף, “ישנן עוד מספר שאלות שהחלטתי לא לפרסם בשלב זה”.

צברי ממשיך לתקוף את פרוש: “אדוני ראש העיר, הציבור לא טיפש. אמנם יתכן והאמין לך כשאמרת צוות מאה הימים אבל מה שבטוח שהוא קיבל בתמורה יותר ממאה לילות קשים.

“רציתי לשתף אותך קמעא בתחושותיי. חלק קטן מהציבור אומרים לי ‘עזוב אותך תהיה פוליטיקאי… רק ככה מצליחים…’. אני מודיע לך ראש העיר בלב כבד, כל עוד אני בעירייה לא אהיה חלק בפעולות הנוגדות את השכל הישר!

“הגעתי לשרת את הציבור באמונה ובישרות, אין לי רגע אחד של חרטה באחיזתי באמת, ברור לי ראש העיר שתנסה ‘להפוך’ כל דבר נגדי, אבל שוב אני מבטיח לעמוד כצוק איתן מול כל שקר ומחטף!”

מכתב צברי

הרקח למכתב, כאמור, היא ההדחה של צברי בשבוע שעבר.  הסיבה לצעד, לדברי עיריית אלעד, היא לצורך בירור מעמיק על התנהלות שכונתה על ידי חברי הוועדה כהתנהלות בלתי מקצועית לכאורה.

לטענת חברים בוועדה, יו”ר הוועדה ניצל את סמכותו פעם אחר פעם כדי לעכב את אישורי המכרזים, כשכל פעם הוא נתלה בעילות שונות.

ויש מי שטען כי מטרתו “נראית כמטרה תקשורתית בלבד, כשטובת התושבים ומניעת העיכובים המיותרים לא נמצאים מול עיניו”.

במכתב ששלח פרוש לצברי נטען, כי בישיבת ועדת המכרזים האחרונה, עיכב האחרון את אישור ההמלצה של גורמי המקצוע, וניסה לעכב את פתיחת הגן השיקומי לילדים המיוחדים, כשהוא מנסה להשתמש בסמכותו נגד דעת רוב הוועדה.

וכך, למרות שהיועץ המשפטי של העירייה הבהיר כי על יו”ר הוועדה לפעול על פי דרישת החברים ולהעלות את הנושא להצבעה, בחר צברי לומר כי הוא נועל את הישיבה ללא הכרעה.

צברי טען כי הוא מבקש לקיים סיור בין המפעילים בעיר, אולם בירור שנערך על ידי חברי הוועדה העלה, כך לטענת העירייה, כי למרות שנקבע לו מועד לסיור באותם גנים, הוא בחר שלא להופיע במועד, וכך גרם לעיכוב בעצמו.

היועץ המשפטי קבע כי ההחלטה לא תקנית, הישיבה המשיכה בניהולו של מ”מ היו”ר, ובהצבעה שנערכה, בחרו החברים לאשר פה אחד את המלצת הדרג המקצועי.

בישיבת המועצה אישרו חברי העירייה את מינויו של משה ברדוגו ליו”ר זמני של הוועדה, עד לבירור הפרטים לעומקם.

חברי סיעת ש”ס ויש”י בחרו שלא להשתתף בהצבעה ונעדרו מהישיבה.

תגובת עיריית אלעד למכתב: “ראש העיר מצפה ממחזיקי תפקידים לפעול במקצועיות וביעילות למען תושבי העיר. ניסיונות התערבות לא מקצועיים לכאורה וכפיית עמדת יחיד של יו”ר ועדה, בניגוד להנחיות יועץ משפטי ובניגוד לדעתם של כל חברי הוועדה מלבדו, ולא בפעם הראשונה, לא יכוסו במכתבי השמצה זולים.

“טובת העיר היא מטרתנו היחידה כשרתי הציבור, כך פעלנו וכך נפעל גם בעתיד.

“לצערנו עושה צברי כל שביכולתו כדי לשמש נציג לתקופות עבר חשוכות בניהול העיר, שהובילו רק למחלוקות ושנאת חינם. לא נאפשר זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרוש מושחת
    07/08/2014 03:26
    משה