סגר? לא להפגנות: אלפי שמאלנים הגיעו להפגין בבלפור נגד נתניהו

קובי פינדרוס
|
ב' תשרי התשפ"א / 20.09.2020 20:53
עומסי תנועה כבדים בדרכים לירושלים לאחר שאלפי בני אדם הגיעו על מנת להשתתף בהפגנות כנגד ראש הממשלה • דיווח: גמזו טען כי החרדים משתמשים בהפגנות, “על מנת לבקר את האדמו”ר” • לדברי הפרוייקטור עד סוף שבוע ירשמו 800 חולים במצב קשה

יש סגר? יש גם הפגנות: למרות ההנחיות המחמירות אלפי בני אדם כבר הגיעו הערב (ראשון) לרחוב בלפור הסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, לקראת ההפגנה הצפויה להתחדש במקום הערב.

במקביל נרשמו עומסי תנועה בדרכים לירושלים, לאחר ימי החג שבהם התנועה בכבישים הייתה דלילה מאוד. בין היתר נרשמו עומסים במחלף חמד ובאבו גוש.

המשטרה הציבה במקום גדרות במטרה לחלק את האזור לקפסולות – וזאת חרף העובדה שטרם אושר המתווה להפגנות. מהמשטרה נמסר כי אחד המפגינים עוכב לחקירה לאחר שהחל לכרוז למפגינים אחרים הנחיות שונות שיאפשרו להם “לחמוק” מאכיפה נגדם בשל אי עטיית מסיכה. הפעילים סימנו מקומות עמידה למפגינים.

במקביל, כאלף בני אדם התאספו בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הראלי שבקיסריה. לאחר הנאומים תצא שיירת רכבים סביב ביתו של נתניהו.

על פי הדיווחים פרוייקטור הקורונה ביקר את ההפגנות ואמר כי, ישנם חרדים הבאים במסווה הפגנות לראות את האדמו”ר. “ההפגנות בבלפור יצרו בוקה ומבולקה במדינת ישראל”, אמר.

כמו כן אמר גמזו, כי ניתן להפגין בכל זמן, אך כעת אין זה הזמן המתאים.

לדבריו, בסוף השבוע יהיו לא פחות מ-800 חולים במצב קשה.