המכולות: עיריית ת”א מבזה את ביהמ”ש; לא אוכפת החוק

עורכי הדין דוד שוב ועבר פיינגולד הגישו עתירה חריפה כנגד עיריית תל-אביב ורון חולדאי על ביזוי בית המשפט, בשל המשך פתיחת רשתות השיווק בשבת: "העירייה השתמשה בתירוץ המופרך של 'המצב הביטחוני' כדי לחמוק מביצוע פסק הדין" • "ההפרה הבוטה משתלמת לרשתות השיווק: הן עושות רווחי עתק"
אליעזר היון
י' אב התשע"ד / 06.08.2014 15:18

מאבק השבת לא מסתיים: עורכי הדין דוד שוב ועברי פיינגולד, מי שייצגו את הסוחרים שעתרו כנגד עיריית תל אביב, הגישו בקשה לבית המשפט על ‘בזיון בית המשפט’, אותו ביצעה עיריית תל אביב והעומד בראשה רון חולדאי, אשר מסרבים כפי הנראה למלאות אחר הוראתו הפשוטה של החוק.

“העירייה השתמשה בתירוץ המופרך של ‘המצב הביטחוני’ כדי לחמוק מביצוע פסק הדין”, כותבים עורכי הדין בבקשה שהוגשה לבית המשפט.

בעתירה טוענים העותרים, כי על פי פסק הדין של בית המשפט, חייב היה חוק העזר הפועל לסגירתו המיידית של כל עסק שהמשיך לפתוח את שעריו ביום המנוחה – להיות מקוים להלכה ולמעשה, “אולם דבר לא נעשה. לא במועד ולא בכלל. בתי העסק המשיכו לפעול, והחוק ממשיך להיות מופר בגאון מידי שבוע, לעיני תושבי תל – אביב והארץ כולה”.

עורכי הדין מדגישים, כי ההפרה הבוטה משתלמת לרשתות השיווק: “הן עושות רווחי עתק מהפרה מתמשכת של החוק ושל פסק הדין”.

התנהלות העירייה “מהווה ביזיון בית משפט מהסוג החמור ביותר”, מסכמים עורכי הדין.

לאור זאת מבקשים שוב ופיינגולד מבית המשפט להוציא צווים שיורו לעירייה ולעומד בראשה לנהוג כפי שורת הדין.

בציניות הם מזכירים, כי על אף שהיו רבים שבירכו על עשיית הצדק עם נתינת פסק בית המשפט העליון, היו “לא מעט מפוכחים שהתעקשו שלמרות הכל שום דבר לא ישתנה שכן ‘אף בית משפט לא יכול על עיריית תל אביב והטייקונים’, כעת כשרשתות השיווק ממשיכים לעבוד כרגיל, כאילו כלום לא קרה, יש כבר ‘מפוכחים’ המעזים לומר ‘אמרנו לכם'”.

עורך הדין דוד שוב אומר לחרדים 10: “עיריית תל אביב ממשיכה במשך שנים להפר את החוק, ולמרות הוראות בית המשפט היא מאפשרת לרשתות השיווק לא רק להפר את החוק, אלא גם לפעול בניגוד לפסק דין של שופט.

“זו תופעה חסרת תקדים, לא ייתכן שמי שערך שלטון החוק חשוב בעיניו יישאר שווה נפש מולה. זהו ביזיון בלתי נסבל של בית המשפט, ולדבר הזה יש לשים סוף אחת ולתמיד”.

• לחצו על המסמך לקריאה בגודל מלא

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העיריה צודקת.הלאה הכפיה דתית
    06/08/2014 15:46
    דנה
  1. ולא יבלבלו אותי העובדות שהעותרים חילונים.ואין קשר לזה ולדת. ושלחרדים לא אכפת מה קורה בשבת בתל אביב. העיקר שזה כפיה דתית