החרדים יפרשו? • סגן השר: שוקלים סגירת ביכנ”ס בכיפור ואיסור הפגנות

סגן שר הבריאות יואב קיש: "יכול להיות שנצטרך לעצור ולהגיד שאין תפילות בבתי כנסת" • השר שטייניץ: "אי אפשר להגיד שעשרת אלפים איש בכותל זה מדבק אבל מספר דומה בבלפור - לא. אני בעד סגירת בתי הכנסת וביטול ההפגנות. אתה לא יכול לעשות איפה ואיפה"
אריה ריבקינד
כ"ט אלול התש"פ / 18.09.2020 14:14

האם ממשלת ישראל עומדת להוביל מהלך של סגירת כל בתי הכנסת ביום כיפור? וכיצד יגיבו הסיעות החרדיות?

הסגר הכללי לצמצום התחלואה בקורונה החל בצהרים (שישי) ויהיה בתוקף שבועיים לפחות.

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס בריאיון לליאת רגב בתוכנית ‘בחצי היום’, והודה כי נשקלת האפשרות לסגור את בתי כנסת ביום כיפור – ולאסור הפגנות. “אם נראה שהמגפה משתוללת – נשקול גם את סגירת בתי הכנסת ביום כיפור ללא יוצא מן הכלל”.

לדבריו, “זה סגר בסגנון אחר. ההצלחה שלו תלויה לחלוטין בהתנהלות הציבור. השאלה הגדולה אם הוא יביא את מטרתו. אפשרנו מתווה חגים רק לחגים עצמם, הוא אמנם מאוד מרוסן, אבל הוא יותר פתוח, יכול להיות שגם את זה נצטרך לעצור ולהגיד שאין תפילות בבתי כנסת”.

גם שר האנרגיה יובל שטייניץ בעד סגירת בתי הכנסת וביטול ההפגנות. בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב אמר השר כי הסגר יעזור לבלום את שיעור התחלואה.

“הבעתי את דעתי שהיינו צריכים להיכנס לסגר כבר לפני שבועיים”, אמר שטייניץ. “לצערי, רוב השרים ואנשי משרד הבריאות חשבו שלא צריך. משרד הבריאות היה צריך לעמוד על הרגליים האחוריות ולהגיד לא לפתוח את שנת הלימודים”.

הוא אמר כי תוכנית הרמזור של גמזו לא מועילה – והדגיש: “חייבים להגביל הפגנות. אי אפשר להגיד שעשרת אלפים איש בכותל זה מדבק אבל מספר דומה בבלפור – לא. הכללים צריכים להיות נוקשים ואחידים. אני בעד סגירת בתי הכנסת וביטול ההפגנות. אתה לא יכול לעשות איפה ואיפה”.

עם התחלת הסגר, יציאה מהבית תתאפשר רק למרחב הציבורי, למרחק של עד קילומטר, ולמקום עבודה. יוחרגו מהאיסור יציאות להצטיידות במזון ובתרופות, לסיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, לקבלת טיפול רפואי ולהפגנה. התקהלות מוגבלת לעשרה בני אדם במבנה ול-20 בני אדם בשטח פתוח.

הפעילות במשק תצומצם מאוד וייאסר לפתוח לקהל מסעדות, בריכות שחייה, מכוני כושר, בתי מלון, מקומות בילוי ופנאי ועוד.

הקנס על הימצאותו של אדם בבית שאינו מקום מגוריו, למעט בנסיבות שמתירות זאת, יהיה 500 שקלים. איסור היציאה מהבית לביתו של אדם אחר תקף גם אחרי ראש השנה ולמשך כל תקופת הסגר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות