המו”מ להפסקת אש: מעבר רפיח יהיה בשליטת אבו מאזן

על פי דיווחים בתקשורת הערבית הושג סיכום ראשוני בין חמאס למצרים: מעבר רפיח בין מצרים לרצועת עזה יפתח תחת שליטת מנגנוני הביטחון של אבו מאזן • ישראל: תנאי ראשון לכל עיסקה - התפרקות החמאס מנשקו
אליעזר היון
י' אב התשע"ד / 06.08.2014 14:38

על פי דיווחים ברשתות תקשורת ערביות, הושג סיכום ראשוני בין המצרים לפלסטינים, שיאפשר פתיחה של מעבר רפיח – תחת פיקוח של הרשות הפלסטינית.

כזכור, אחד מתנאיו המרכזיים של חמאס להפסקת אש היה פתיחתו של מעבר רפיח בין עזה למצרים.

על פי המדווח, מנגנוני הביטחון של אבו מאזן ישלטו במעברים, דבר שעשוי לספק גם את צרכי הביטחון של ישראל.

על פי הדיווח, חמאס הסכים לתנאי זה, שכן הפיקוח על המעבר ייעשה על ידי ממשלת האחדות הפלסטינית בה הוא שותף.

סיכום נוסף מבטיח כי בחודש הבא תתקיים ועידה בנורבגיה לצורך איסוף כספים לשיקום ההריסות ברצועת עזה.

התפרקות החמאס מנשקו

המשלחת הישראלית הגיעה אמש לקהיר לצורך השיחות.

בחדשות 2 דווח כי הצדדים לא צפויים לדבר באופן ישיר זה עם זה. מארק רגב, דובר ממשלת ישראל לענייני התקשורת הזרה, הבהיר כי המפתח לשיחות הוא התפרקות חמאס מנשקו.

“נטל האחריות על חמאס, אנחנו נכווינו יותר מפעם אחת ולכן אנחנו נכנסים לשיחות בעיניים פקוחות”, הדגיש.

חמאס צפוי לדרוש את סוף המצור על עזה, וכן את העברת הפיקוח על המעברים לידי גורם שאינו ישראלי. דובר חמאס, אוסמה חמדאן, הפנה אצבע מאשימה לעבר ישראל: “אנו מקווים שהפעם הם יוכלו להיות מחויבים להפסקת האש”. בהקשר זה, הדגיש ראש ממשל חמאס בעזה איסמעיל הנייה, כי הנהגת הארגון תפעל בשיתוף פעולה עם המשלחת הפלסטינית.

קרי: לישראל הזכות להגן על עצמה

מזכיר המדינה האמריקני ג’ון קרי התייחס אמש בראיון שהעניק לרשת BBC להפסקת האש שהושגה, וקרא לישראל ולפלסטינים לנצל את הזמן בכדי לחדש את המשא ומתן המדיני. קרי קרא להגיע אל  “פתרון שתי המדינות”, והביע תמיכה בעמדת ישראל: “שום מדינה לא היתה מקבלת מצב כזה. ארצות הברית עומדת מאחורי של זכותה של ישראל להתגונן בנסיבות הללו”, הבהיר.

בתוך כל הודיעה ארה”ב כי היא מצטרפת לשיחות בקהיא והיא זונחת באופן זמני את הערוץ הקטארי-טורקי. מי שייצג את ארה”ב בשיחות יהיה פרנק לוונסטיין – שליח ארה”ב למזרח התיכון. לוונסטיין יחליף את מרטין אינדיק שפרש מתפקידו. דוברת משרד החוץ האמריקני ג’ן סאקי הודיעה כי “ארצות הברית לא תדבר ישירות עם חמאס במסגרת המגעים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות