ליצמן: ‘לא לוקחים אותי ברצינות גם כעת כשהתפטרתי, צוחקים ממני’

אחר ההתפטרות הדרמטית - ליצמן יוצא בהצהרה חד-משמעית: "לא אהיה עוד שר במדינת ישראל" • תוקף את פרופ' רוני גמזו: "לא אכפת לו מהציבור החרדי"
יוני גרין
כ"ח אלול התש"פ / 17.09.2020 17:00

בתחילת השבוע התפטר שר השיכון יעקב ליצמן מהממשלה במחאה על הסגר המתוכנן בחגים.

בראיון ליהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, שיתפרסם מחר במוסף ‘שישבת’, תוקף ליצמן בחריפות את הפרויקטור פרופ’ רוני גמזו, טוען שרימה אותו ושהסגר הוא תוצאה של זלזול בחגי ישראל ובצביון היהודי.

ליצמן מספר בראיון על ההתרחשות שהביאה אותו להתפטרות: “זה היה בישיבת קבינט הקורונה ביום חמישי. אריה דרעי ורוני נומה הגיעו לסיכום על מתווה לפתיחת בתי הכנסת בחגים. היו שם כל הכללים – כמה אנשים יוכלו לבוא לפי גודל של בית כנסת, לפי סיווג של עיר כאדומה או ככתומה, וזה היה בסדר. יצאנו להפסקה של שעה וחצי. כשנכנסו, העליתי את זה לדיון, כדי לוודא שיש על זה הסכמה ושזה סופי. ואז רוני גמזו, בשיא חוצפתו, אמר שבתי הכנסת יהיו פתוחים, אבל במהלך סגר כל הערים בכל המדינה הופכות להיות אוטומטית ערים אדומות. צעקתי עליו שהוא שקרן, שהוא סיכם אחרת ושהוא משנה עכשיו את דעתו. באותה שנייה התקשרתי לעוזר שלי, אמרתי לו ‘תכין לי מכתב התפטרות’, תודה ושלום”.

ליצמן אומר עוד בראיון:  “לא לוקחים אותי ברצינות גם עכשיו כשהתפטרתי. אני שומע אפילו שמדברים על חברים שלי במפלגה שלא לוקחים אותי ברצינות, שצוחקים ממני, שאומרים שזה זמני, שאני אחזור. בסדר, שיגידו”.

לא תחזור? הוא נשאל.

“לא”.

כלומר, יעקב ליצמן לא יהיה עוד שר במדינת ישראל?

“לא”.

באמת נגמר עידן ליצמן בממשלה?

“תראה כמה פעמים אתה שואל, גם אתה לא מאמין לי”.

אתה מסיים את הקריירה הפוליטית שלך?

“לא. עשיתי המון דברים גם בלי להיות שר. אפשר לעבוד טוב מאוד גם מעמדת חבר הכנסת. בכלל, להיות שר זה משהו שקיבל אישור חד־פעמי מהרבנים. זה בדיעבד, וזה נגמר. לא אהיה שר יותר. הלכתי, וזה נגמר”.

ליצמן ממשיך במתקפה על גמזו: “כבר שישה שבועות שאני מזהיר ומתריע שגמזו מוביל אותנו לסגר רק כי זה נוח לו. הוא דופק את החרדים כי זה הכי קל לו וכי לא אכפת לו מהציבור החרדי. הרי אמרו כל הזמן שהאג’נדה שלו היא נגד סגר, אז מה קרה פתאום. צריך היה לעשות סגר לפני חודש כשהיו 2,000 חולים, זה היה מונע את העלייה ל־5,000 נדבקים ביום ומציל כמה נפטרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות