‘נאכוף התקהלויות, פחות מול בודדים’: כך המשטרה נערכת

מחסומים ייפרשו ביציאות מהערים ובתוך שכונות • ראש מחלקת מבצעים, ניצב משנה ישי שלם: "אין כוונה לאפשר חוסר ציות בוטה. איפה שצריך נחזיר הביתה, איפה שצריך - ניתן קנסות של 500 שקלים" • "המשטרה לא תאפשר לאף אדם ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בנגיף"
חיים טוויל
כ"ח אלול התש"פ / 17.09.2020 15:09

המשטרה נערכת לסגר שייכנס לתוקף מחר (שישי) בשעה 14:00, במבצע שיקרא: “אחריות מנצחת”.

נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית – עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות והגבלות בתנועה שהוטלו על ידי הממשלה בכל רחבי הארץ החל ממחר, ערב חג ראש השנה ועד לאחר שמחת תורה.

בשעה שאזרחי ישראל ישבו בשולחן החג וישהו בבתיהם, אלפי שוטרי משטרת ישראל, שוטרי מג״ב ומתנדבים, בסיוע מאות חיילי צה״ל ופקחים עירוניים, יתפרסו בכל רחבי הארץ בכדי לאכוף את התקנות ולשמור על שלום הציבור ובריאותו.

פעילות המשטרה לאכיפת ההגבלות החדשות תחל עם כניסתן לתוקף מחר ועוד בטרם כניסת החג.

שוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל יתפרסו בצירים הבינעירוניים ובכניסות לערים, ולצד אכיפת התנועה יבצעו בדיקות ופיקוח אחר תנועת כלי רכב בין הערים.

ראש מחלקת מבצעים, ניצב משנה ישי שלם אמר כי 6,000 שוטרים ואלף חיילים ייפרסו על מנת לאכוף את הסגר. הוא הבהיר כי מחסומים מדלגים ייפרסו ביציאות מהערים ובתוך השכונות. “נאכוף בעיקר התקהלויות, פחות מול בודדים”, הבהיר.

שלם ציין כי בתוך הערים, השוטרים יעמדו בנקודות בין רבעים. “אין כוונה לאפשר חוסר ציות בוטה”, הוסיף. “איפה שצריך נחזיר הביתה, איפה שצריך – ניתן קנסות של 500 שקלים”.

שלם הדגיש כי רוב השוטרים מצוידים במצלמות גוף.

“פעילות המשטרה לאכיפה ופיקוח תימשך בכל רחבי הארץ, מהיבשה מהאוויר ומהים, זאת בכדי לוודא כי התקנות מיושמות בשטח. המשטרה לא תאפשר לאף אדם ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות בנגיף, ולכן חריגה מהתקנות תטופל בהתאם. נזכיר כי חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם מחוץ למרחב הביתי”, אומרים במשטרה.

במשטרה מדגישים: “ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם – ולכן כל אחד נדרש לחגוג בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית ולהימנע מיציאות למרחב הציבורי והתקהלויות שלא לצורך ובניגוד לחוק. נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים ושלא לצורך חיוני שהוגדר – אסורה ומהווה הפרה של התקנות.

במשטרה מפרידים גם בין מידע לחירום: בעת כל אירוע חריג המצריך התערבות וטיפול משטרתי, יש ליצור קשר מיד עם מוקד החירום של המשטרה – מוקד 100.

לקבלת מידע, ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע הארצי של המשטרה – מוקד 110, ולהתעדכן בערוצי הדיגיטל של המשטרה ומשרד הבריאות אודות התקנות וההגבלות שיכנסו לתוקפן מחר.

עם קביעת התקנות החדשות – נקבע גובה הקנסות שיחולקו לאלה שיפרו אותן. על יציאה מהבית ליותר מ-500 מטרים יינתן קנס של 500 שקלים. קנס של 500 שקלים יינתן גם על שהייה בבית עסק שפתיחתו אסורה.

על סירוב מהתקהלות אסורה יינתן קנס של 1,000 שקלים. קנס של 5,000 שקלים יינתן לבעל עסק שיפתח אותו למרות האיסור.

בצאת החג יסופחו למשטרה 500 חיילים נוספים למאמצי האכיפה.

על מתחמי התפילה אומרים במשטרה: בימים הקרובים יקיימו שוטרים מרתון שיחות עם גבאי בתי כנסת ויסבירו להם את התקנות בדגש על מספר המתפללים המאושר בכל מתחם תפילה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות