טראמפ: אם לא ננצח, ישראל תהיה בצרה • ומה אמר על נכדיו היהודים?

שיא ארצות הברית שוחח עם מנהיגי קהילות יהודיות לקראת ראש השנה • "יש לי נכדים יפים שהם יהודים. יש לי את כל ההישגים המדהימים האלה. אני נדהם מזה שזה כמעט אוטומטי שיהודים מצביעים לדמוקרטים"
חרדים 10
כ"ח אלול התש"פ / 17.09.2020 14:45

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח אמש (רביעי) בטלפון עם מנהיגי יהדות ארצות הברית, לרגל ראש השנה – והפציר בהם להצביע עבורו בבחירות לנשיאות.

טראמפ התייחס בשיחה להסכם השלום שנחתם השבוע. “אנחנו מאוד מעריכים אתכם, ואנחנו אוהבים את המדינה שלכם”, אמר הנשיא. “אנחנו במזרח התיכון בגלל ישראל”.

טראמפ והזהיר מניצחונו של ג’ו ביידן בבחירות לנשיאות: ”מה שתעשו ב-3 בנובמבר יהיה חשוב מאוד, כי אם לא ננצח, ישראל תהיה בצרה גדולה. אם הצד השני ייכנס, אני חושב שזה יהיה סיפור אחר לגמרי. אני חושב שהם ינהגו בדיוק ההפך”.

טראמפ התייחס גם לעזיבת הסכם הגרעין, וטען שקודמו בתפקיד – ברק אובמה, השפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו. “אני זוכר שביבי ניגש והתחנן בפניו, התחנן אליו עד כדי השפלה ‘אל תעשו את העסקה עם איראן’. אובמה עשה את זה. יצאתי מזה, אבל הוא עשה את זה”.

טראמפ הביע תמיהה על כך שהקהילה היהודית בארצות הברית מצביעה ברובה למפלגה הדמוקרטית: “מה שמדהים אותי באמת, ואני חייב להגיד לכם כי ראיתי סקר שבבחירות האחרונות קיבלתי 25% מקולות היהודים ואמרתי שיש לי חתן יהודי ובת יהודיה, יש לי נכדים יפים שהם יהודים. יש לי את כל ההישגים המדהימים האלה. אני נדהם מזה שזה כמעט אוטומטי שיהודים מצביעים לדמוקרטים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק נכון
    17/09/2020 16:43
    צודק