מי יודע מה מותר ומה אסור? לקראת הסגר: מבוכה בציבור וגם במשטרה

רגע לפני כניסת הסגר שיימשך שלושה שבועות: הבלאגן חוגג • במשטרה לא מסתירים את מורת הרוח מהעובדה שעד עכשיו לא הועברה הרשימה המדויקת של התקנות •השוטרים מודים כי יתקשו לפקח על מספר המתפללים בבתי הכנסת
יוני גרין
כ"ח אלול התש"פ / 17.09.2020 01:33

יממה לפני תחילת הסגר: אזרחי ישראל, כמו גם במשטרה, מבולבלים – מאחר ועדיין לא פורסמה רשימה מדויקת של ההנחיות, ואין עדיין פרטים מדויקים בנוגע לתקנות הסגר, ועל מה יחולו החרגות, משום שאלה טרם אושרו בידי הממשלה.

“קיים בלבול בקרב אזרחים לגבי מה מותר ומה אסור”, אמרו אתמול במשטרה – והצהירו כי לא יצליחו לסתום את כל החורים במדיניות הסגר המסתמנת.

באכיפת הסגר ישתתפו כ־6,000 שוטרים ומתנדבים, שאליהם יצטרפו גם מאות חיילים שיוצבו במחסומים.

במשטרה לא מסתירים את מורת הרוח על העובדה שעד עכשיו לא הועברה הרשימה המדויקת של התקנות, והשוטרים מודים כי יתקשו לפקח על מספר המתפללים בבתי הכנסת. התקנה המורכבת שמסתמנת לבתי הכנסת, מורכבת מאוד ולכן אין סיכוי שתיאכף בקפדנות כפי שהיא מנוסחת כעת.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, מתקיימים מגעים עם ראשי המגזר החרדי כדי למנוע חיכוכים, ועלתה יוזמה לבקש מגבאי בתי הכנסת לרשום את מספר המתפללים על הדלתות.

בכל הקשור למחסומים, בערב החג ובימי החג יוקמו מחסומים רבים מאוד, התנועה בכבישים תוגבל ויינתנו קנסות רבים. אך מיום שני, מרגע שאנשים רבים יורשו לצאת לעבודה – לא יהיה עוד ערך בהקמת מחסומים ובהגבלת התנועה.

בנוגע לחופי הים, ספק רב אם יוצבו שוטרים בחופי הים וימנעו מהאנשים שיבצעו פעילות ספורטיבית בסמוך, כמו הליכה או ריצה, מלהיכנס למים ולטבול.

קצין בכיר ותיק במשטרה התייחס הערב לסגר המתקרב ואמר לחדשות 12: “אל תצפו מאיתנו, המשטרה, לסתום את כל החורים במדיניות הסגר הזו שיוטל במדינה”.

היום בבוקר תדון ועדת החוקה של הכנסת בסוגיות.

החל מהיום גם לא יתקיימו לימודים בכל שכבות הגיל, ועדיין לא ברור מתי יתחדשו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות