האישה זעקה: ‘אנחנו, שהבאנו לכם הקולות, אתם זורקים אותנו?’

בעוד ממשלת אוקראינה מגבירה האכיפה בגבול עם בלארוס, כדי למנוע מהברסלבים לחצות לשטחה, נשות וילדי החסידים הפגינו מול ביתו של דרעי • בנאום כאוב זעקה אחת הנשים: "אתה זה שאמרת לביבי לסגור לנו את הגבולות. היום אתה מתייפייף ושולח מכתבים לנשיא. שקרן! הכל פוליטיקה!"
אריה ריבקינד
כ"ח אלול התש"פ / 17.09.2020 00:06

ממשלת אוקראינה החליטה הערב (רביעי) להגביר את האכיפה במעבר הגבול בינה לבין בלארוס השכנה, כדי למנוע מאלפי חסידי ברסלב ה’תקועים’ בגבול לחצות אל שטחה.

גם באומן תוגברה השמירה המשטרתית, במטרה למנוע התקהלויות בימי ראש השנה.

“אבא שלי ישן על הכביש”: נשות וילדי ברסלב נגד אריה דרעי • צפו

הערב הפגינו ילדים ונשים של חסידי ברסלב מול ביתו של השר אריה דרעי , בשכונת הר נוף בירושלים, נגד מה שהן מכנות “הפקרת החסידים בגבול בלארוס-אוקראינה”.

הנשים, שנשאו שלטים עם הלוגו ‘קיבוץ שאגת בלארוס’, מחו על הפקרת בני משפחתם התקועים בדרכם ל’אומן ראש השנה’, בעוד ממשלת ישראל וש”ס מתעלמים, לדבריהן, ממצוקתם – ודרשו כי יפעלו לאפשר להם להגיע לאומן לפני החג. 

בני המשפחות אמרו פרקי תהילים ונשים נשאו נאומים מלאי כאב.

אחת הנשים נשאה נאום כאוב וזעקה: “הבעלים שלנו זרוקים בבלארוס, ומגיע לנו כי אנחנו אזרחי ישראל. ואם זה היה ערבים, אתם, מדינת ישראל, הייתם נותנים להם סיוע.

“כשבמדינת אויב, של החיזבאללה, היה פיצוץ, אתם רציתם לשלוח סיוע. אבל שאנחנו, שהבאנו לכם את הקולות שלנו, אתם זורקים אותנו? מדינת ישראל עובדת במתווה לפתוח את כל העולם, ואנחנו אחרי שיש לנו מתווה מסודר מול האוקראינים, עם מרפאות שעלו חצי מיליון שקל, ובתי כנסיות שמסודרים יותר טוב מכל מקום בארץ – אתם באים וסוגרים? כשהקניונים פתוחים לכולם? יוון פתוחה?”

היא הוסיפה: “30 אלף ישראלים יוצאים השבוע, זה מותר ולנו לא? זה לא קורונה, זה הכל כסף!”

היא פנתה אל אריה דרעי: “אתה זה שאמרת לביבי נתניהו לסגור לנו את הגבולות לפני חודשיים. היום אתה מתייפייף ושולח מכתבים לנשיא. שקרן! הכל פוליטיקה! אנחנו מאמינים שגם עכשיו, בדקה ה-90, אתה יכול לתקן את הקלקול שעשית, אתה וביבי שהפצתם את האנטישימיות בעולם!

“כל יהודי שיגיע לכל מקום בעולם יתקל באנטישמיות, כי מדינת ישראל אומרת שאנחנו מפיצים מחלות. זה נשמע נורמלי? אם זה היה קורה לפני 90 שנה כל היהודים היו זועקים אנטישמיות!”

גם דינה, ילדה שאביה שוהה בבלארוס ואינו יכול להגיע לאומן, השתתפה בהפגנה מול ביתו של שר הפנים ונשאה דברים נוקבים.

“הוא צריך לחכות לחסד של ‘הצלב האדום’ שיתן לו שמיכה? מטען להדליק את הפלפון? אני רוצה לראות את אבא שלי, אני רוצה”, זעקה. “אבא שלי ישן על הכביש! על הכביש! ואין לו שמיכה ולא נותנים לו! הוא צריך לחכות לחסד של ‘הצלב האדום’ שיתן לו שמיכה”.!

ממשלת אוקראינה האשימה הבוקר, כי בלארוס מפיצה שמועות שהגבול פתוח ובכך יוצרת את התקהלות החסידים על גבולה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם הודעה בה התייחס למצב בגבול אוקראינה-בלארוס ואמר כי להערכתו יש שם כ-2,000 חסידים ‘תקועים’. “הם הוטעו כשנאמר להם שהכניסה תתאפשר, אוקראינה נאלצה לסגור את גבולותיה ולא תאפשר אירועים המוניים בראש השנה באומן”, הצהיר הנשיא.

בהודעה מטעם הממשלה, הזכירו האוקראינים לכל שכניהם כי גבולות המדינה נסגרו לכניסת זרים עד לסוף חודש ספטמבר, וכן כי יש מגבלות שמונעות לקיים התקהלויות המוניות.

“ממשלת אוקראינה קוראת לבלארוס להפסיק ליצור מתח בגבול ולהפיץ פייק ניוז”, לשון ההודעה.

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קולות ורעמים...
    17/09/2020 09:47
    איתן
  1. מה זה קשור להבאנו לכם קולות….?ולכן מותר להם לסכן את עצמם…?כמה ציניות יש בזעקות האלו…?