בעל השליטה החדש של אל על: איש העסקים החרדי אלי רוזנברג

אל על גייסה 505 מיליון שקל בהנפקת מניות • על פי הערכות, אלי רוזנברג בן ה-29 רכש 44.9% ממניות החברה • חברת 'כנפי נשרים תעופה': "אנחנו לוקחים על עצמנו אחריות לאומית חשובה להוביל את אל על לעתיד בטוח"
שייע קליין
כ"ח אלול התש"פ / 16.09.2020 21:39

יש בעל בית חדש בחברת התעופה אל על: בתום פתיחת המעטפות בהנפקת המניות של אל על, תוצאותיה מצביעות על כך שאיש העסקים החרדי אלי רוזנברג, בן 29,  הוא בעל המניות הגדול – אחר שחברת ‘כנפי נשרים תעופה’ שבשליטתו רכשה 44.9% ממניות החברה לאחר ההנפקה.

מחיר המינימום בהנפקה עמד של 67 אגורות, והחברה גיסה סכום של 505.5 מיליון שקל (כ-150 מיליון דולר), בהתאם לתכניות המוקדמות.

במסגרת המכרז הגיעו 491 הזמנות לרכישת מניות בהיקף של כ-654 מיליון שקל.

מבין שלוש המתעניינים ברכישת חברת התעופה אל על – רק רוזנברג, האיש שהבעלים הנוכחי, קבוצת ‘כנפיים’ לא רצתה – הגיש הצעה בהנפקה.

חברת כנפיים, שבשליטת תמי מוזס-בורוביץ’, תרד ל-15.2% מהמניות.

איש העסקים מאיר גורביץ הודיע לפני ימים ספורים כי בלי הנפקה פרטית הוא חוזר בו מכוונתו לרכוש את החברה.

עם השלמת הנפקת המניות הציבורית, אל על תחדש את מאמציה לגייס חוב בהיקף של 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%, באמצעות הלוואה בנקאית או בהנפקת איגרות חוב.

מחברת ‘כנפי נשרים תעופה’ נמסר: “אנחנו לוקחים על עצמנו אחריות לאומית חשובה להוביל את אל על לעתיד בטוח, נשים דגש מיוחד על עמידה בלוחות זמנים, שיפור חוויית השירות לכלל הלקוחות ושדרוג המזון המוגש לנוסעים בכל המחלקות”.

עוד נמסר, כי החברה “גאה על תוצאות ההנפקה הציבורית”, והתייחסה לצורך “להשיב את אמון הנוסעים, להבטיח את תעסוקתם של אלפי עובדי אל על ולהוביל את חברת התעופה של ישראל לעתיד בטוח”.

משרד האוצר מסר הערב: “ההנפקה לציבור שביצעה אל-על הסתיימה הערב בהצלחה גדולה – לחברה ולמדינה.

הביקושים בהנפקה עמדו על כ-650 מיליון שקל וסך הרכישה בפועל עמד על 505 מיליון שקל, שייכנסו באופן מיידי לקופת החברה, יאפשרו לחברה לעמוד בהתחייבויותיה המידיות וישפרו את מצבה הפיננסי.

המדינה, בהובלת שר האוצר, ישראל כ”ץ והצוות המקצועי בראשות מנכ”לית האוצר, קרן טרנר, התעקשה לאורך כל הדרך על קיום ההנפקה לציבור והתחייבה לתת לה “רשת ביטחון” של 150 מיליון דולר. בסופו של דבר רשת הביטחון כמעט שלא מומשה והמדינה רכשה מניות בהיקף של כ-34 מיליון דולר בלבד.

תוצאות ההנפקה מבטאות את אמון המשקיעים בתכנית העסקית של החברה ובסיוע המדינה. בעד הכסף שהשקיעה המדינה היא תקבל זכויות הוניות מלאות על מנת להבטיח תמורה מלאה לכלל הציבור שכספו הושקע, באמצעות תקציב המדינה, במניות החברה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות