מתחמק? בני גנץ ביקש מבג”ץ בפעם השביעית ארכה של חודש לחוק גיוס

העותרת, התנועה לאיכות השלטון, מתנגדת בתוקף לבקשת הארכה הנוספת מטעם המדינה וקוראת לביהמ"ש להפוך את ההחלטה לסופית: "אין לזה אח ורע, לקרוא את הבקשה ולא להאמין" • גם החרדים מקווים שהבקשה תידחה
אריה ריבקינד
כ"ז אלול התש"פ / 16.09.2020 20:04

המדינה הגישה היום (רביעי) בקשה לבג”ץ לדחות בחודש את חקיקת חוק הגיוס.

זו הפעם השביעית שהמדינה מבקשת לדחוק את חקיקת החוק, בשלל תירוצים שונים ובהם משבר הקורונה, אי העברת תקציב המדינה והסכם השלום עם איחוד האמירויות.

בסיעות החרדיות סבורים שהשר בני גנץ מבקש דחייה, כדי שיהיה בידיו  קלף פוליטי מול החרדים. בסיעות החרדיות מקווים שבג”ץ ידחה את הבקשה.

גם ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו”ד תומר נאור, הגיב לבקשת הארכה הנוספת של המדינה לגבי מימוש חוק הגיוס: “אין אח ורע בתולדות מדינת ישראל למקרה שבו מתבקשת דחייה שביעית של יישום פסק דין, ובוודאי פסק דין שמבטל מצב שהוכר ככזה שאיננו חוקי. די אם נציין את העובדה העצובה כי צעיר שהתגייס לצבא ביום שבו ניתן פסק הדין, אמור לסיים בימים אלו את שירותו הצבאי, על מנת שנבין את גודל האבסורד.

“דומה שנגמרו למדינה התירוצים. יש כנסת כבר למעלה מחצי שנה, ולצידה ממשלת ‘אחדות’ רחבה ומנופחת שמתעסקת בפוליטיקה קטנה במקום לקדם שוויון בנטל ולקיים את פסק הדין של בג”ץ. מדהים במיוחד הלעג לרש, שעה שאותה ממשלה שדחתה את קבלת תקציב המדינה והותירה מדינה שלמה משותקת, מתלוננת כעת שהיא לא יכולה לקבל החלטות משום שהיעדר התקציב צמצם את עבודתה. לקרוא ולא להאמין”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות