הפגנות: הטריק שיאפשר מעבר בין כל הריכוזים החרדים במוצאי ר”ה

עסקנים חרדיים מכל רחבי הארץ הגישו בקשות ברשויות המקומיות להפגין במוצאי ראש השנה, בשל שלל סיבות • כך יתאפשר לציבור להתארח בראש השנה אצל ההורים או בחצרו של הרבי - ולשוב הביתה
יוסף גרינבוים
כ"ח אלול התש"פ / 16.09.2020 21:13

למה רק חילונים? עסקנים חרדים מכל רחבי הארץ הגישו בקשות למשטרה להפגין במוצאי ראש השנה – בשל שלל סיבות: ממחאה על התעמרות בציבור החרדי ועד הטיוח בפרשת אל חיראן.

ההפגנות, המתוכננות בבני ברק, ירושלים, בית שמש, צפת, חיפה, ערד, בית שמש  ועוד – הן ‘טריק’ למעבר פתוח בין כל הריכוזים החרדיים, אחרי שהציבור יתארח בראש השנה אצל ההורים או בחצרו של הרבי.

מי שהוביל את היוזמה וקרא לקיים הפגנות בכל מקום ולהשתתף בהן הוא השר המתפטר יעקב ליצמן, שאמש נשמע מעודד: “אני אעזור לכם. הפגנות מותר, בלפור מותר, אז למה אסור לנו? אנחנו מוחים כי לא נותנים לנו להתפלל ביום כיפור”.

עורך דין יאיר נהוראי שיגר כבר אמש מכתב בקשה  למפקד מחוז ירושלים ולמפקד מרחוב מוריה הודעה, בשם ‘ועד הקהילות בירושלים’, “על קיום הפגנה בצאת ראש השנה, ברחוב מלכי ישראל בירושלים” – במחאה על היבטיו השונים של הסגר.

בצפת גילו יצירתיות וביקשו להפגין במחאה על טיוח פרשת אום אל חיראן”. “נא להוציא הנחיה לשוטרים בכל מקום לאפשר את הגעת כל מאן דבעי להפגנה”, כתב מארגן ההפגנה בפנייתו למשטרה המקומית.

גם בבני ברק הודיעו עסקנים על כוונתם לקיים במוצאי ראש השנה, הפגנה ברחוב הרב לנדא פינת חזון איש בעיר.

בכתב הבקשה למשטרה ששיגר  עו”ד אברהם זילברשלג, נכתב: “ההפגנה נועדה לבטא את תחושת הכאב נוכח השלכותיו ההרסניות של הסגר, הפוגעות בקיום מסגרות חיי הדת ובכלכלת ורווחת התושבים הרואים בסגר פגיעה בזכויות הפרט והכלל”.

עיריית ביתר עילית הודיעה לתושבים: “נוכח הזלזול בציבור שומרי התורה בארה”ק, והמכתב המביש של הפרוייקטור גמזו שהפיץ אנטישמיות ברחבי העולם. תושבי העיר ביתר עילית ישתתפו בהמוניהם, אנשים נשים וטף, בהפגנות המרכזיות בירושלים ובב”ב במוצאי ראש השנה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רעיון טוב!
    17/09/2020 00:33
    משה
  1. למה רק להם מותר? לפחות אנחנו נעשה את זה למטרה טובה

  2. כל הכבוד
    17/09/2020 08:50
    מלללף
  3. ככה יוכלו לחזור