אחרי טראמפ: נתניהו הוצע כמועמד לפרס נובל לשלום • מי הציע ומדוע?

אחרי ההסכם ההיסטורי: גם ראש הממשלה מועמד לפרס היוקרתי • המציע: חבר פרלמנט איטלקי ידיד ישראל • הנימוקים: ההסכמים שנחתמו בבית הלבן עם האמירויות ובחרין והדיאלוג של ישראל עם סעודיה
חרדים 10
כ"ז אלול התש"פ / 16.09.2020 17:23

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפך למועמד לפרס נובל לשלום לשנת 2021, לאחר שחבר הפרלמנט האיטלקי פאולו גרימולדי, בכיר במפלגת ‘הליגה הצפונית’ הגיש את מועמדותו של נתניהו לוועדת פרס נובל.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

גרימולדי צייץ בטוויטר: “אני מקווה לפרס נובל כפול עבור טראמפ ונתניהו. עכשיו שניהם מועמדים, עכשיו זה אפשרי”.

הוא גם החתים שורה של חברי פרלמנט אירופאים נוספים על מועמדותו של נתניהו לפרס היוקרתי.

גרימולדי, ידיד ישראל, מתכוון לבקר בארץ ולהיפגש עם ראש הממשלה.

על פי הכללים, מועמדים לפרס נובל לשלום יכולים להיות מוצעים על ידי אנשים שהוגדרו על פי תקנות הוועדה, כגון זוכי פרס נובל לשעבר, חברי פרלמנט, פרופסורים (בתחומים מסוימים), שופטים בינלאומיים ועוד.

על פי הדיווח ב’מעריב’, בנימוקים למועמדות שיבח גרימולדי את ראש ממשלת ישראל וכתב: “בין הפעולות הרבות והמשמעותיות שביצע מר נתניהו אציין את שלוש העיקריות, שבהן קיימת חשיבות רבה גם לטובת השלום העולמי: הסכם השלום עם איחוד האמירויות, ההצהרה על השגת הסכם השלום עם ממלכת בחריין, וקידום ופיתוח ערוץ הדיאלוג האמיתי והמעמיק עם ממלכת ערב הסעודית.

”מדובר במאמץ מדיני שכבר הוביל לפתיחת המרחב האווירי הסעודי עבור המטוסים הישראליים. כל ההישגים האלה לא היו מתקבלים על הדעת עד לפני מספר חודשים ועל כך ראוי מר נתניהו להיות חתן פרס נובל לשלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות