‘הם התנפלו על חסיד שטבל’: משבר בין ברסלב לאוקראינה

נשיא אוקראינה על החסידים בגבול: "יש שם כ-2,000 חסידים. הם הוטעו שהכניסה תתאפשר. לא נאפשר אירועים המוניים באומן" • עסקני ברסלב: משרד הפנים מתדרך את התקשורת על אפס סובלנות כלפי החסידים • כדי להרתיע: חסיד שירד לטבול בנהר ליד הגבול נעצר וקיבל חותמת שחורה
נתן פרל
כ"ז אלול התש"פ / 16.09.2020 17:11

משבר ביחסים בין חסידי ברסלב למשרד הפנים האוקראיני, נוכח מה שהחסידים מגדירים “התנהלות שמטרתה רדיפת החסידים”.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

ממשלת אוקראינה האשימה היום (רביעי) כי בלארוס מפיצה שמועות שהגבול פתוח ובכך יוצרת את התקהלות החסידים על גבולה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם הודעה בה התייחס למצב בגבול אוקראינה-בלארוס ואמר כי להערכתו יש שם כ-2,000 חסידים ‘תקועים’. “הם הוטעו כשנאמר להם שהכניסה תתאפשר, אוקראינה נאלצה לסגור את גבולותיה ולא תאפשר אירועים המוניים בראש השנה באומן”, הצהיר הנשיא.

בהודעה מטעם הממשלה הזכירו האוקראינים לכל שכניהם כי גבולות המדינה נסגרו לכניסת זרים עד לסוף ספטמבר וכן כי יש מגבלות שמונעות לקיים התקהלויות המוניות. “ממשלת אוקראינה קוראת לבלארוס להפסיק ליצור מתח בגבול ולהפיץ פייק ניוז”, לשון ההודעה.

לטענת חסידי ברסלב, “בימים האחרונים, מלבד הערמת הקשיים, משרד הפנים מתדרך את נציגי התקשורת על אפס סובלנות בנוגע לכניסת החסידים.

“טקסטים מכוונים עם מידע ספציפי על תיירים בטיסות בדרך, אותם הם מציינים כ’עולי רגל’ כדי לזהותם כחסידי ברסלב, מופצים בנקודות הגבול”.

בנוסף כדי להרתיע את החסידים, בוצע אתמול מעצר של חסיד שירד לטבול בנהר סמוך למעבר הגבול בבלארוס.

לטענת האוקראינים, הוא מואשם בחציית גבול, ולכן נעצר, וקיבל חותמת שחורה המונעת כניסה לאוקראינה ל-5 שנים.

משיחה עם רעייתו עולה, כי הוא לא חצה את הגבול, וכי האוקראינים ידעו שאינו מנסה לחצות את הגבול, אלא רק לטבול בנהר.

“בעלי, אליהו שלום, לא ניסה בכלל לחצות גבול. באו עליו אוקראינים, לקחו אותו לצד שלהם עם נשקים ושוקרים, נתנו לו ויזה שחורה ואסרו עליו להיכנס לאוקראינה ל-5 שנים”.

יעקב ברנוי, מהוועד שהוקם על גבול בלארוס-אוקראינה, הודיע לחסידים: “נכון לעכשיו, כל המגעים לא הניבו שום תוצאות, וכל המהלכים נכשלו – ואנחנו עדיין כאן, מתייסרים בתנאים הקשים ועדיין כוספים להגיע לאומן.

“היום זו ההזדמנות האחרונה! כל אחד שיפנה לאשתו וילדיו שבארץ, וידאג שהם יבואו לעצרת היום, תחת ביתו של הרב אריה דרעי ברחוב הקבלן 28 בירושלים. אל תחמיצו את ההזדמנות! ובעזרת ה’, שום דבר לא יעמוד בפני הרצון, ונזכה להגיע לרבינו לראש השנה”.

אחד מעסקני ברסלב אומר לחרדים 10: “למרות שברסלב עמדה בכל התנאים של סידורי הקורונה – האוקראינים אומרים: אין סיכוי שנאשר עוד משהו, אין מה לדבר על בלארוס, ורק מקשיחים עמדות. הביאו שיטור וכוח עצום לאומן.

“אבל הם נוכחים לדעת שהברסלבים לא מתייאשים, ומנסים שוב, ומתאמצים שוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחח
    16/09/2020 19:42
    123
  1. חחחח איזה מטומטמים, חיים בסרט שיכניסו אותם.
    חזרה לארץ, לפחות את ראש השנה תפגשו עם המשפחה