האם שיחת הטלפון בין נתניהו וקרי נותקה? כנראה שלא

השיחה שנותקה ולא חודשה העלתה גל של ספקולציות בארץ ובעולם כי נותר משבר דיפלומטי בין שתי המדינות • גורם מדיני בכיר אומר: נתניהו ביקש לקצר את השיחה מאחר שביקש לשוחח עם משפחת גולדין
אליעזר היון
י' אב התשע"ד / 06.08.2014 14:01

אז נותקה או לא נותקה? הפרסומים בארץ וגם בעולם דיווחו כי שיחת טלפון בין ראש הממשלה נתניהו לשר החוץ האמריקני קרי נותקה, ושוב לא חודשה, מה שעשוי ללמד על משבר ביחסים בין ירושלים לוושינגטון.

אלא שגורם בכיר אמר היום לאתר וואלה כי הסיבה להפסקת השיחה פשוטה יותר: ראש הממשלה ביקש לקצר את השיחה על מנת לשוחח עם משפחתו של סגן הדר גולדין הי”ד לפני הלוויה.

קרי, כך על פי הגורם הישראלי הבכיר, גילה הבנה לבקשתו של ראש הממשלה ואף ביקש ממנו למסור למשפחה את תנחומיו. לדברי הגורם, השיחה הסתיימה “כמו כל שיחה אחרת”, והשניים שוחחו מאז בטלפון וממשיכים לשוחח כל העת.

בישראל מרוצים מכך שבראיון שהעניק אמש לרשת BBC, קרי הדגיש כי חשוב שהפלסטינים “יוותרו על הרקטות” במסגרת כל הסדר לסיום סבב הלחימה הנוכחי.

השינוי בתיאור הגורמים שהביאו לסיום השיחה מצא את ביטויו גם בדיווחה של דוברת משרד החוץ האמריקני ג’ן סאקי. בתחילה נמסר כי “שיחת הטלפון בין קרי לנתניהו הסתיימה טרם זמנה בגלל “תקלה טכנית” וכי השניים לא שבו לשוחח אחריה”. המילים ‘תקלה טכנית’ נתפסו בעולם כשם קוד למשבר דיפלומטי.

מאוחר יותר תיקנה את עצמה סאקי, וכתבה בלילה בחשבון הטוויטר שלה כי השיחה לא “התנתקה בפתאומיות”, אלא הסתיימה בעקבות התחייבויות של שני המנהיגים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות