ברסלב: ישראל אחראית, סיבכה את הנשיא היהודי של אוקראינה • צפו

יו”ר ‘המזכירות הארצית’ של ברסלב: "לב כולנו עם המצוקה האדירה בה נמצאים התקועים בין גבולות בלארוס ואוקראינה. לא מדובר בפושעים! על ישראל לקחת אחריות על המצב" • גם טיסת 150 נציגי בתי הכנסת של ברסלב אינה מאושרת • "התנאים לכניסה בגבולות הופכים לקשוחים יותר"
נתן פרל
כ"ו אלול התש"פ / 15.09.2020 13:11

כישלון צורב: המו”מ של עסקני ברסלב עם הרשויות האוקראיניות, כדי לאפשר לחסידים להגיע לאומן לקראת ראש השנה, נחל לפי שעה כישלון – וכעת מתרכזים המאמצים בחילוץ אלפי החסידים השוהים בבלארוס ובטיסה מיוחדת של 150 נציגי בתי הכנסת בישראל.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

במכתב עדכון ששיגר היום (שלישי) נחמן בנשעיה, יו”ר ‘המזכירות הארצית’ של ברסלב – המתפרסם בחרדים 10, הוא כותב:

“לצערנו אין בפינו בשורות חדשות ולא נראה שהרשויות באוקראינה באות לקראת דרישותינו, על אף שביצענו פעולות הכנה נוספות לשמירה מקורונה, כולל תרומת 5 מכשירי הנשמה למחוז, וציוד רפואי רב לבתי החולים בסביבה – התנאים לכניסה בגבולות הופכים לקשוחים יותר”.

בהודעה נאמר עוד: “כעת לב כולנו עם המצוקה האדירה בה נמצאים חסידי ברסלב התקועים בין גבולות בלארוס ואוקראינה. לא מדובר בפושעים. מדובר בחיילים! חיילים בצבא של המפקד העליון, שהורה להם לבוא על קברו בראש השנה, ולשם כך הם מתגוללים בדרכים שבועות, ושוהים כעת במצב תת אנושי, במעבר הגבול”.

‘המזכירות הארצית’ קוראת “לממשלת ישראל להתערב מיידית במשבר, לקחת אחריות על המצב שנוצר, אחר שסיבכו את הנשיא היהודי בהכתרת החסידים כמפיצי מחלות, מה שאילץ את אוקראינה להקשיח עמדותיה”.

הם מדגישים: “אנו ערוכים באומן עם כל התנאים לשמירה מקורונה, החסידים השוהים בבלארוס ברובם מחלימים מהמחלה, ואין כל סכנה בהכנסתם לאוקראינה”.

כתב חרדים 10 מציין, כי גם טיסת 150 נציגי בתי הכנסת של ברסלב מכל הארץ, אותה הציע השר זאב אלקין, אינה מאושרת בידי האוקראינים.

בהודעה מיוחדת כותב בנשעיה: “הבוקר התקשר אלי השר אלקין והודיע לי שכרגע אין אישור. לשכת הנשיא לא מוכנה לשמוע על שום דבר וגם הרשימה שכבר קיבלה אישור עקרוני לא תקבל את האישור הסופי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות