1000 חסידי ברסלב נבלמו בגבול בלארוס: “כאוס מוחלט” • צפו

כ-2500 חסידי ברסלב יצאו לבאלרוס בדרך לאומן לקראת ראש השנה • בעקבות דיווח שגוי כי ניתן אישור כניסה לאוקראינה, כאלף מהם, בהם נשים וילדים, זרמו לנקודת הגבול 'גומל', אולם משמר הגבול האוקראיני חוסם את דרכם - וכעת הם 'תוקעים' בשטח שבין שני הגבולות • עסקן בברסלב: "חוסר התגובה של העסקנים עלול לגרום לכאוס מוחלט" • 'מזכירות ברסלב': "קוראים למשרד החוץ הישראלי להתערב מיד, יש מחסור באוכל ומים"
נתן פרל
כ"ו אלול התש"פ / 14.09.2020 22:00

כ-2500 חסידי ברסלב, שיצאו לבאלרוס כבר בשבוע שעבר בדרך לאומן לקראת ראש השנה, ‘תקועים’ במדינה.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

בעקבות דיווח שגוי על פתיחת הגבולות לאוקראינה, כאלף מהם, בהם נשים וילדים קטנים,  זרמו לנקודת הגבול ‘גומל’ – אולם נתקלו במשמר הגבול האוקראיני, שחוסם את דרכם ומונע כניסה.

החסידים הגיעו לגבול בעקבות שמועה שהופצה בקרב החסידים כי הגבול נפתח עבור חסידי ברסלב.

אך כאשר הם הגיעו אל מעבר הגבול הם גילו, לגודל האכזבה, כי המקום סגור.

רבים מהחסידים שמתגלגלים בדרכים כבר שבוע ימים מביעים זעם כלפי הרשויות בישראל – ובמיוחד כלפי שר הפנים אריה דרעי ש”הפקיר אותנו”, לדבריהם.

חלק מחסידים טוענים, כי “מי שרוצה להיכנס לאוקראינה יכול להיכנס, אבל צריך לשלם 3000 דולר…”

אחד מעסקני ברסלב אומר לחרדים 10: “כולם בדרך לגבול עקב שמועה שהגבול פתוח, אפילו שהדבר לא נכון. חוסר התגובה של העסקנים עלול לגרום לכאוס מוחלט”.

עם זאת הוא מציין: “אנחנו מחכים כל רגע לתשובת הממשל”.

רבה של פינסק, הרב משה פימה, אמר בסרטון שהפיץ לחסידים: “לא איש דברים אנוכי, אבל כל מה שאומרים שפותחים בצד האוקראיני זה שקר וכזב. אין לכם מה לרוץ לשם בינתיים, וממילא זה שום דבר. כלום לא נפתח. דיברנו עם הצד האוקראיני הרגע. תודה, ושנשמע ונתבשר בשורות טובות בקרוב”.

‘מזכירות ברסלב הארצית’ פרסמה הערב (שני) הודעה בה נאמר: “קבוצה של כ-170 חסידים הצליחו למצוא פירצה ולטענתם תמורת שלמונים – 3000 דולר לאדם, התחייבו גורמים שונים להעבירם הערב את הגבול.

“בפועל, בעקבות הגעת עוד מאות חסידים למעבר הגבול, משמר הגבול האוקראיני הזרים כוחות ומפקד הגבולות האוקראינים הגיע אישית למקום לפקח שאף אחד לא ייכנס.

“בכך, הפכו החסידים שכבר יצאו את גבול בלארוס לתקועים במעבר שבין המדינות, והמצב במקום הופך למתוח”.

במזכירות הארצית מדגישים: “החסידים שמתעקשים לקיים את אמונתם וציווי רבם להגיע לראש השנה לאומן – תקועים בשטח שבין שני הגבולות, ללא יכולת לחזור לבלארוס או להמשיך לאוקראינה.

“הנוכחים קוראים למשרד החוץ הישראלי להתערב מיידית במשבר ומזהירים מפני מחסור באוכל ומים, ל-1000 נפשות, בהם עשרות ילדים ונשים, העומדים ניצבים מול חיילים אוקראינים חמושים”.

במזכירות האשימו: “מדינת ישראל גרמה לכאוס הזה. האחריות המלאה על המשבר שאנו רואים על ממשלת ישראל, שריה ופקידיה, שרודפים את חסידי ברסלב, וגורמים להם לעמוד בגבולות, דחויים כפליטים בדרך למילוי אמונתם הדתית בהוראת רבם”.

בתוך כך, מסתמן כי האוקראינים אישרו לכ-150 אח”מים מישראל להיכנס לאומן, כ’משלחת נציגים’ של חסידי ברסלב.  השמועה על ‘רשימת הפרוטקציה’  מעוררת כעס גדול בקרב החסידים.

“אותנו הם מפקירים בדרכים, והם נכנסים, חלקם עם כל בני המשפחה”, אומר אחד החסידים השוהים בבלארוס לחרדים 10.

תמונות: באדיבות המצלם ו-ש.ש.
הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא יאומן!
    14/09/2020 23:08
    meira
  1. איך אנשים נוסעים מרחקים כאלה לנכר בלי לדעת שהם יכולים להכנס! ומה עם החג הממשמש ובא?

  2. חסידי ברסלב
    15/09/2020 00:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מרד בחירות גם לעיריה וגם לממשלה . על ההתעלמות המוחלטת של חברי הכנסת החרדים בנושא אומן.כל המשפחה אשה והילדים אחים אחיות הורים סבתא וסבא כולם לא מצביעים

  4. שובר את הלב
    15/09/2020 11:10
    יצחק
  5. קשה לעמוד מנגד כשיש חסידים שמוכנים לוותר על הנוחות שלהם ועל הכל כדי לקיים את מצוות רבם לבוא אליו לראש השנה. בוא נתפלל עליהם שיצליחו ולא ייגעו לריק.

  6. חסידי ברסלב בבלארוס
    15/09/2020 13:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. יופי לכם פורעים. עכשו אתם מבקשים את עזרת המדינה שאת דגלה אתם שורפים כל שנה .1 יצאתם בניגוד להוראות. תאכלו את עצמכם, והלוואי שישאירו אתכם שם עד שתעלמו מהעולם.

  8. איום ונורא
    15/09/2020 14:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. מראות כמו בשואה. היכן המפלגות החרדיות ???