‘מחזיק בידי את טיוטת חוזה השלום ההיסטורי’: ביבי מתכנון לטקס • צפו

ראש הממשלה התייחס להסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין, וצפה שמדינות נוספות יצטרפו למהלך: "זו תפנית עצומה בתולדות ישראל, גם בתולדות המזרח התיכון" • קודם לטקס ייפגש הנשיא טראמפ עם שלושת המנהיגים
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התש"פ / 14.09.2020 21:24

ראש הממשלה נתניהו ופמלייתו כבר נערכים לקראת טקס החתימה על הסכמי השלום בין ישראל ובין איחוד האמירויות, ובין ישראל לבחריין, שייערך מחר (שלישי) במדשאה הדרומית של הבית הלבן – בשעה 19:00 שעון ישראל.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

גורם במשלחת ישראל לוושינגטון המעורב בהכנות לאירוע ההיסטורי אמר הערב כי יהיה הבדל מהותי בין ההסכמים שייחתמו עם איחוד האמירויות ועם בחריין.

“עם האמירויות ייחתם חוזה שלום, שכן הצהרת השלום המפורטת מולם כבר הוכרזה לפני חודש. עם בחריין תחתם ‘הצהרת שלום’, כיוון שההכרזה הייתה רק לפני מספר ימים”.

ראשי ארבעת המדינות יחתמו על הסכמי השלום, ולאחר המעמד יינשאו נאומים על ידי הנשיא טראמפ, ראש הממשלה נתניהו וכנראה גם שרי החוץ של האמירויות ובחריין.

עוד קודם לטקס ייפגש הנשיא טראמפ עם שלושת המנהיגים.

לפי דיווח של ‘ישראל היום’,  לפי שעה, מדובר בפגישות נפרדות של טראמפ עם שלושת המנהיגים, אולם מאחר והם מתוכננים להיכנס לחדר הסגלגל בזה אחר זה, יש סיכוי גבוה לפגישה משותפת של נתניהו עם המנהיגים הערביים.

נתניהו פרסם הערב סרטון ממעון האירוח הרשמי של הממשל האמריקני ה’בלייר האוס’.

“אני מחזיק בידי את טיוטת חוזה השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, וגם את הצהרת השלום ההיסטורית בין ישראל לבחריין. עבדנו על זה הרבה מאוד שנים. הרגע הזה מגיע מחר. זו תפנית עצומה בתולדות ישראל, גם בתולדות המזרח התיכון”.

הוא הוסיף: “תהיה לזה השפעה אדירה וחיובית על כל אזרחי ישראל. אני גם מבטיח לכם, לפי מה שאני רואה כאן, שעוד מדינות בדרך.

“גם כשאני עסוק בעבודה המדינית החשובה הזו, אני לא שוכח לרגע שאלה ימים קשים לכולנו. הספקתי לדבר היום גם עם שר האוצר וגם עם שר הבריאות, ומחר בערב כשאני חוזר לישראל אנחנו נמשיך לעבוד למענכם אזרחי ישראל, כדי שנתגבר על הקורונה וגם נביא שלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות