ח”כ הורביץ: השלום תמורת הקפאת בניה • גורם בפמליית נתניהו: מכחיש

יו"ר מרצ טען כי נודע לו שההסכם עם האמירויות כולל גם הקפאה ביהודה ושומרון • גורם בסביבת ראש הממשלה: "המקורות של הורוביץ כפוליטיקאי אפילו פחות טובים משהיה עיתונאי"
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התש"פ / 14.09.2020 17:31

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, אמר היום (שני) בישיבת הסיעה בכנסת, כי הסכם השלום עם איחוד האמירויות כולל סעיפים שגוש הימין לא יאהב.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

“מחר ייחתמו בוושינגטון ראש ממשלת ישראל ושרי החוץ של האמירויות ובחריין על נורמליזציה ביחסים. הרבה מאוד אנשים שואלים מדוע ההסכמים לא הובאו לאישור הממשלה, לא הוצגו בפני הכנסת, ואפילו בוועדת חוץ וביטחון לא התקיים עליהם דיון. נתניהו מחביא את ההסכמים וההסכמות עם בחריין והאמירויות. ומי שמחביא, עושה את זה כי יש לו מה להסתיר”.

לדבריו, “ההסכמות האלה הן לא של שלום תמורת שלום. ההסכמות הללו הן ביטול הסיפוח תמורת נורמליזציה. ידוע לי מגורמים מוסמכים שניתנה הסכמה ישראלית להקפאת בניה בשטחים”.

הורביץ הוסיף: “שוב מוכח, בפעם האלף: אין נורמליזציה במזרח התיכון בלי הסכמה ישראלית על פתרון שתי המדינות, ולא יהיה שלום אמיתי בלי השגת הסכם עם הפלסטינים. שלום אמיתי, בטקסים חגיגיים עושים עם השכנים, מתוך נכונות לשלם מחירים. זה השלום המיוחל, זה השלום שיציל חיים”.

בפמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחישו את הדברים.

גורם בפמליה אמר לאתר ‘וואלה’: “המקורות של הורוביץ כפוליטיקאי אפילו פחות טובים משהיה עיתונאי”.

בתוך כך, לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה מסמך ובו היא מודיעה כי הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין עליו צפוי לחתום נתניהו מחר בוושינגטון – ייכנס לתוקפו רק לאחר שהממשלה תאשר אותו, וזאת בהתאם להוראות סעיף 10 לתקנון עבודת הממשלה.

עוד נכתב, כי בכוונתו של נתניהו להביא את ההסכם גם לאישורה של הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות