הדברים של פרופ’ חזי לוי הרתיחו את פרופ’ ברבש: “לדבר על 1,000?”

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ביקר בחריפות את המנכ"ל הנוכחי בריאיון לרשת ב: "לדבר על 1,000 נשאים ביום זה סקנדל" • "זה לזרוק לפח מיליארדי שקלים. צריך להגיע לכמה עשרות עד 200 נדבקים ביום"
חרדים 10
כ"ה אלול התש"פ / 14.09.2020 11:30

מנכ”ל משרד הבריאות לשעבר פרופסור גבי ברבש מתח היום (שני) ביקורת חריפה על המשרד ועל המנכ”ל הנוכחי פרופסור חזי לוי.

“אני לא מאמין במדיניות משרד הבריאות ולא באנשים”, אמר ברבש.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

ברבש התייחס לדברים שאמר מוקדם יותר פרופסור חזי לוי בתוכנית קלמן-ליברמן ברשת ב: “לדבר על 1,000 נשאים ביום, כפי שאמר מנכ”ל המשרד, זה סקנדל. זה לזרוק לפח מיליארדי שקלים. צריך להגיע לכמה עשרות עד 200 נדבקים ביום”.

ברבש הוסיף: “הסגר הוא הכרחי אבל השאלה היא האם המערכת שהצבא בונה תהיה זמינה לא בנובמבר אלא באוקטובר – כי אם לא, נגיע מאוד מהר למקום בו היינו מיד לאחר הגל הראשון. אחרי שעם ישראל ישב בסגר, יהיה קשה להחזיק אותו בעוד בסגר כשאין יעד מוגדר מראש.

“יש בעיה בתפיסה הציבורית לגבי עד כמה הסגר יעזור. בניהול נכון אפשר להגיע למצב יותר טוב. אי אפשר לנתק זאת מהאופי הישראלי, ולכן בסופו של דבר יש כאן עניין של ניהול. אני לא נותן למשרד הבריאות ציון גבוה בניהול”.

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי אמר הבוקר: “בשביל שנצא מהסגר עוד שלושה שבועות אנחנו רוצים לראות ירידה בתחלואה, היינו רוצים להגיע ל-500 נדבקים ביום, אבל ברור לנו שבתקופה כזאת זה לא יקרה.

“אני מאמין שאם נראה ירידה למצב של 1,000 חולים והתנהגות נכונה ומגמה של ירידה בתחלואה, ובמקביל ייצוב במערך האשפוז, זה יהיה סימן חיובי לשקול יציאה מהסגר. אנחנו נגבש את הקריטריונים בימים אלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה אותו ברבש
    14/09/2020 12:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שאמר שעד פסח יהיו 45,000 חולים ו- 10,000 מתים????