לכלוך, רעב, סתימה במקלחות, מחסור בטישו: כך סובלים במלוניות

ישראל יוספי
|
כ"ה אלול התש"פ / 14.09.2020 00:35
350 בחורי ישיבה חולי קורונה נשלחו למלונית בדרום – ומאז הם בסיוט מתמשך • “אתה נכנס 5 דקות מאוחר לחדר אוכל? אין לך מה לאכול. אמרו לי שזה לא שוויץ פה, אבל שלפחות יהיה אוכל בסיסי. הם בונים על זה שאין לנו חוש טעם וריח ומגישים אוכל שלא ראוי” • והלכלוך? כזה עוד לא היה לנו

אלפי בחורי ישיבות חלו מאז פתיחת ‘זמן אלול’ בנגיף הקורונה. כ-350 מהם מחלימים בימים אלא במלון הקורונה ‘מרגוע ערד’.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

אלא שכמו בתחילת חודש אב, אז התלוננו לא מעטים מהם על יחס מפלה מצד פיקוד העורף, גם כעת מתלוננים השוהים במקום על לכלוך, אי סדר ורעב.

למרות ההתרברבות של השר בני גנץ על הרחבת פעילות מלוניות הקורונה והנגשתם לציבור החרדי – המצב רק הולך ומחמיר.

א’ ד’,  בחור ישיבה השוהה במלון בעיר הדרומית, מגולל בשיחה עם חרדים 10 את התת-תנאים מהם הם סובלים:

“אנחנו נמצאים במלונית הקורונה מיום שלישי. יש פה הרבה מאוד לכלוך, אין סדר וניקיון. אין גם אוכל. אני לא מדבר על איכות האוכל או הרמה שלו, אלא על הכמות שמוצאים. אין כמות מספיקה.

יש במלונית 350 בחורים. אם אתה נכנס 5 דקות מאוחר מתחילת שעת הארוחה לחדר אוכל – אין לך כבר מה לאכול, אולי ‘לגרד’ אם נשאר.

אנחנו בחורי ישיבה, אתם צריכים להתאים את עצמכם. אתה לא יכול להגיש כזו כמות. זה לא מספיק לכולנו. יש בחורים שלא אוכלים כבר מספר ימים כמו שצריך.

בערב שבת הוציאו לחמניות יבשות. רציתי לאכול, לא היה עם מה לנגב את הלחמניה, לא היו סלטים נורמליים, הביאו דברים שנשארו, ושאף אחד לא נוגע בהם.

אני עוד התארגנתי, הבאתי חטיפים וכמה דברים, כך שגם אם אין לי ארוחת בוקר וערב, אני יכול לשרוד את זה, אבל יש פה הרבה חברה שפשוט לא אוכלים.

בשביל חבילת טישו לשירותים אני צריך לגשת לפקיד בקבלה. כשאני מסביר לו שחבילת טישו אחת לא מספיקה לי, ומבקש שיביא לי שתיים כדי שלא ארד כל יום ואבקש חבילת טישו, הוא עשה לי טובה גדולה, אבל אמר: ‘שתיים, זהו קבלת שתי חבילות טישו. סיימנו’.

בנינו על תנאים מינימליים, אפילו בישיבה שאני לומד בה, אם לא נשאר אוכל יש לי עם מי לדבר. כאן אין אף אחד שאפשר לדבר איתו.

המזגנים בעייתיים. בחדר אוכל אין כלל מזגן, יש חדרים שיש בהם בעיות מיזוג”.

בשיחה עם ש’ ר’,  בחור נוסף השוהה במלון הוא מספר:

“התחלחלתי כשהגעתי לפה. אני לא מפונק, אמרו לי שזה לא שוויץ פה, אבל שלפחות יהיה אוכל בסיסי. זוועה זו מילה עדינה, הלכלוך פה בצורה קשה מאוד.

המסדרון מלא בזבל, אף אחד לא מנקה. ג’ורה על הריצפה ולא מנקים, סתימה בשירותים, במקלחות, אין עם מי לתקשר. לא ביקשנו ג’קוזי וסאונה, אנחנו מבקשים אוכל, אוכל מאוד טפל, הם בונים על כך שאין לנו חוש טעם וריח ומגישים אוכל שלא ראוי.

מה יהיה בראש השנה? לא יודע אין נעבור את זה. אוכל גרוע מאוד…

היה אוכל שהגיע מ’עזר מציון’ שעבר דרך המטבח – ונעלם. היה עוד אוכל שהשגנו, תרומה לבחורים, לקח חצי שעה להכניס את זה. מה ביקשנו לאכול? לא שום דבר נוסף. מבקשים דברים בסיסיים. קורה פה משהו מזעזע.

דברנו עם בכיר בציבור החרדי. מה אמר? שמה שאנחנו עושים זה חילול השם. אמרנו לו: זה לא חילול ה׳. בגלל שאנחנו בחורי ישיבות אתם מתנהגים אלינו כך?! אלה הנציגים הרשמיים שזורקים אותנו ממקום למקום.

היום הגעתי לפני כולם, בסוף הוגש אוכל קר. אין עם מי לתקשר פה, המצב קשה”.

יצוין, כי מדובר בסיטואציה מורכבת שבאה לתת מענה להתפשטות הנגיף וללא שיתוף פעולה מאורחי המלון, המלון לא יוכל להתנהל באופן תקין. האורחים נדרשים לפנות את הפסולת בכדי לאפשר לצוות המלון לאסוף אותו.

באחראיות המתאכסנים לנקות את החדרים בהם לנים, שכן בהתאם להוראות משרד הבריאות צוות המלון אחראי רק על ניקיון החללים הציבוריים במלון.

תגובת דובר צה”ל:

מלונית מרגוע, ככל המלוניות המאכלסות חולי קורונה, הינה מתקן הבראה שבא לתת מענה חלופי לאשפוז.

צוות המלונית, יחד עם צוות פיקוד העורף, עושים ככל שביכולתם לסייע ולהנעים את שהות המחלימים במלון וכן לשפר את רווחתם.

כל תלונה ובעיה מטופלת באופן פרטני ובמלוא הקשב.