סגר מלא מערב ראש השנה עד אחרי שמחת תורה: כל הפרטים וההגבלות

יוני גרין
|
כ"ד אלול התש"פ / 13.09.2020 20:53
בניסיון לבלום את התפשטות הקורונה: השרים אישרו הטלת סגר כללי בפעם השנייה • הלימודים יתקיימו עד יום שישי • נתב”ג צפוי להישאר פתוח ועשרות אלפי הישראלים שרכשו כרטיסי טיסה לחגים יוכלו להמריא • במגזר הציבורי יעבדו רק חיוניים • ואיך יהיה מתווה התפילות בימים הנוראים?

הממשלה אישרה הערב (ראשון) הטלת סגר של שלושה שבועות מיום שישי הקרוב בשעה 14:00 ולמשך שלושה שבועות, עד אחרי חג הסוכות.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

השרים עמיר פרץ, זאב אלקין ואסף זמיר התנגדו להטלת הסגר. השרים איציק שמולי ואופיר אקוניס נמנעו. כל יתר השרים הצביעו בעד.

במהלך הסגר, תתאפשר יציאה למרחק של עד 500 מטרים מהבית. מערכת החינוך תיסגר גם היא.

לפי החלטת הממשלה המאמץ להורדת התחלואה יפוצל  לשני שלבים:

השלב הראשון: מתווה מהודק

החל מיום שישי, 18 בספטמבר 2020, מהשעה 14:00, ועד ל-11 באוקטובר 2020, ובכפוף להערכת מצב התחלואה ואישור הממשלה בתום שבועיים מיום תחילת הסגר.

צעדים שינקטו:

1. עסקים ללא קבלת קהל ועסקים המספקים שירותים חיוניים יוכלו להמשיך לפעול ע״פ המתווה שיציג שר האוצר.

בתיאום עם שר הבריאות, מנכ”ל משרד רה”מ ומנכ”ל משרד רה”מ החליפי (לעניין עבודת משרדי הממשלה – גם עם נציב שירות המדינה; לעניין רשויות מקומיות – גם עם שר הפנים), שר האוצר יביא לאישור קבינט הקורונה תקנות לעניין הגבלה וצמצום השהייה במקומות העבודה (במגזר הציבורי והפרטי).

2. סגירה מלאה של כלל העסקים לקבלת קהל בתחום המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, כולל בריכות שחיה, חדרי כושר ומסעדות (למעט – שירותים חיוניים, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, מכון אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי הגיינה, חנות למוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים.)

• עסקים, לרבות מסעדות, יורשו להפעיל שירות משלוחים בלבד.

3. הגבלות תנועה ביציאה מהבית של עד 500 מטר, למעט צרכים מותרים שיפורטו בתקנות.

4. סגירת מערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד, פנימיות וחריגים נוספים כמפורט בחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה. (תתאפשר למידה מרחוק ככל האפשר).

5. התקהלויות – הגבלת ההתקהלויות על פי הצבע ״האדום״ במודל ״הרמזור״ – עד 10 איש בחלל סגור, עד 20 בשטח פתוח.

השלב השני: תכנית הרמזור

מעבר לפעילות בהתאם לתוכנית ״הרמזור״ בסיום השלב הראשון, בהתאם לבחינה עדכנית של תמונת מצב התחלואה ולפי החלטת קבינט הקורונה.

הערות

• פעילות התחבורה הציבורית תצומצם ותותאם להיקף הפעילות במשק לפי אותו שלב. המפקח על התעבורה יתן הוראה לעניין מתכונת הפעילות להפעלת התחבורה הציבורית.

• בכל הנוגע לתעופה, צוות בראשות שר הבריאות או נציגו ובהשתתפות נציגי שרת התחבורה, שר הפנים ושר החוץ וראש המטה לביטחון לאומי או נציגו יגישו את המלצתם בנושא עד מחר (שני) בערב.

• צוות בראשותו של שר האוצר יציג תוכנית סיוע כלכלית בהתאם להחלטות שהתקבלו, עד ליום ה׳ ה-17 בספטמבר 2020.

• עוד הוחלט להאריך את תוקפו של מודל הרמזור שהיה קיים עד כה, עד ליום ה-18 בספטמבר 2020, בשעה 14:00 בצהריים. ממועד זה (ו׳) יחולו ההגבלות כפי שמובאות בהודעה זו.

השר יובל שטייניץ צייץ בטויטר:  “‏מברך על ההחלטה האמיצה והאחראית בדבר הסגר. כמי שטעני כבר לפני חודשיים שאין מנוס מסגר כללי, אני שמח שידידיי הרופאים במשרד הבריאות והשרים בממשלה הגיעו סוף סוף לאותה מסקנה: רק באמצעות סגר נצליח להוריד בצורה דרמטית את שיעורי התחלואה. גם אם לשיטתי הסגר היה צריך להתרחש ולהסתיים לפני כחודש חודשיים, מוטב מאוחר מאשר בכלל לא”.

יו״ר ימינה נפתלי בנט הגיב על החלטת הממשלה להכריז על סגר: “מכת פטיש על הראש של מאות אלפי עסקים קטנים, עצמאים ומובטלים. כישלון ניהולי ומנהיגותי.
דורש תכנית ברורה ליציאה מהסגר”.

יו”ר סיעת ימינה ח”כ איילת שקד האשימה: ”הממשלה הובילה את המדינה לכישלון הניהולי והמנהיגותי הגדול בתולדותיה. חובבנות ופוליטיקה קטנה הביאונו עד הלום. כעת הממשלה חייבת להציג תכנית ברורה ליציאה מן הסגר, ותכנית לליווי העסקים והעצמאים.

”והכי חשוב, אני מבקשת מכולם לשמור על ההנחיות. גם אם לא מסכימים איתן. נדרשת ערבות הדדית”, הוסיפה ח”כ שקד.