גמזו התנגד, אבל הממשלה אישרה: מערכת החינוך תפעל עד יום שישי

שרי הממשלה יצאו נגד התנהלות מערכת הבריאות וממונה הקורונה: "את הדגל האדום היה צריך להניף לפני חודשיים" • השר דוד אמסלם צרח לעבר מנדלבליט בגלל ההפגנות: "קח אחריות על המחלה. בגללך אמון הציבור נפגע. איך אפשר להגיד אחר כך לאנשים שאסור להם להתפלל?"
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התש"פ / 13.09.2020 18:28

הממשלה אישרה אחר הצהריים (ראשון) את הפעלת מערכת החינוך עד יום שישי, במקום עד יום רביעי.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

זאת, למרות שהממונה על המאבק בקורונה, פרופ’ רוני גמזו לשרים: “מתנגד להארכת הלימודים עד יום שישי, הלימודים הם מקור התחלואה הכי גדול”.

בהמשך הישיבה דנים השרים בשעה שבה יחל הסגר הכללי ביום שישי.

הסגר יימשך ככל הנראה שבועיים. לפי המסתמן כעת: מגבלת ה-500 מטר תישאר במתווה, והמשק יישאר פתוח בהיקף של 30%.

השר יובל שטייניץ אמר: “יפה שאתם מרימים דגל אדום עכשיו, כשבתי החולים מתחילים להיסתם. את הדגל האדום הזה הייתם צריכים להניף לפני חודשיים או חודש”.

הוא הוסיף: “לפי מה שאנחנו יודעים, יש לפחות 20% חולים שנשארים נכים עם פגיעה בריאות או כאלה שבריאותם נפגעת לטווח ארוך. זה נתון שלא מדברים עליו מספיק והוא עלול לפגוע גם בכלכלה”.

השר זאב אלקין היפנה את האצבע המאשימה לעבר פרופ’ גמזו: “אתה זגזגת כל הזמן. מתוכנית הרמזור לפני שבועיים, להצעה של סגר מלא היום. כל הזמן המומחים משנים את ההמלצה שלהם לא בצורה שיטתית ובלי פרמטרים ברורים. גם היום לא שמים קריטריונים ברורים מתי יוצאים מסגר מלא ועוברים לשלב השני”.

אלקין המשיך: “אי אפשר להשלות את עצמנו. בקבינט הקורנה הסבירו שכדי שסגר יהיה אפקטיבי הוא צריך להמשך 4-3 שבועות ולא שבועיים, וצריך לומר זאת ביושר לציבור”.

לגבי הסגר עצמו אמר אלקין: “אי אפשר להשלות את עצמנו, הסגר הזה יימשך לפחות עד שמחת תורה. בקבינט הקורונה הסבירו שכדי שסגר יהיה אפקטיבי הוא צריך להמשך שלושה ארבעה שבועות. ולא שבועיים וצריך לומר זאת ביושר לציבור”. אלקין הוסיף כי “מערכת החינוך צריכה להיות מסונכרנת עם הסגר. לא ייתכן שביום רביעי מערכת החינוך תהיה בסדר והמשק יצא ביום שישי – השבתת מערכת החינוך זאת השבתת הורים”.

ראש קבינט המומחים של תוכנית ‘מגן ישראל’, פרופ’ רן בליצר, השיב לטענות: “אם מדברים על הגבלות של חודש, עכשיו זה הזמן כי אנחנו מאבדים שליטה – צריך לקבל החלטות. איבדנו את השליטה על ההדבקות בכל האזורים”.

בתגובה לקריאות חלק מהשרים להגביל את ההפגנות, אמר היועמ”ש מנדלבליט: “הגבלת ההפגנות תגרום משבר יותר קשה ממה שיש עכשיו, יש חוק הקורונה, צריך לאפשר את המשך ההפגנות”.

סגן שר הבריאות יואב קיש טען: “יש תמימות דעים במשרד הבריאות שההפגנות מקדמות הדבקה”.

השר דוד אמסלם צרח לעבר מנדלבליט במהלך הדיון: “קח אחריות על המחלה. בגללך אמון הציבור נפגע. איך אפשר להגיד אחר כך לאנשים שאסור להם להתפלל?”.

שר הבריאות אדלשטיין הבהיר: לא אתן הנחיה לאנשי המקצוע בעניין ההפגנות, משאיר זאת למנכ”ל המשרד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות