יענקל ליצמן מאיים על לנתניהו: אתפטר מיד אם יוטל סגר בחגים

שר הבינוי והשיכון העביר לראש הממשלה את המסר לקראת ההצבעה על החזרה לסגר - שתתקיים היום בממשלה •  גורמים ביהדות התורה: ליצמן פועל על דעת עצמו, ולא בתיאום עם הסיעה • "לא הייתה התייעצות על כך בשום פורום מפלגתי" • בצלאל סמוטריץ': "ליצמן גם צודק וגם טועה מאוד"
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התש"פ / 13.09.2020 09:30

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, מאיים על נתניהו כי אם יוטל סגר במהלך חגי תשרי, הוא מתכוון להתפטר לאלתר מהממשלה –  ומפלגתו כולה תפרוש ממנה..

גורמים ביהדות התורה טענו כי ליצמן פועל על דעת עצמו, ולא בתיאום עם הסיעה.

לדבריהם, לא הייתה התייעצות על כך בשום פורום מפלגתי.

בלשכת ליצמן סירבו להגיב, אך גורמים בסביבתו אמרו כי שיחות על הסגר הצפוי אכן מתנהלות עם ראש הממשלה.

ליצמן מחה לאחרונה בפני נתניהו כי הוא “הורס את החגים” בכך שהוא מטיל סגר, ואמר כי הוא רואה בכוונת הממשלה לאשר זאת כתכנית שנרקמה מראש – בעוד בחודשי הקיץ לא הוטלו סגרים או מגבלות משמעותיות על הציבור.

השר לשעבר ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מתייחס לאיומים מצד ליצמן להתפטר מהממשלה אם יוטל סגר מלא.

“ליצמן גם צודק וגם טועה מאוד. הוא צודק שהדחיה המכוונת של תזמון הסגר לחגים מלמדת על סדרי עדיפויות עקומים במדינה יהודית. הוא טועה מאוד כי את השרירים הוא היה צריך להפעיל לפני שבועות וחודשים כשעוד אפשר היה להשפיע, לדרוש מהממשלה לעשות את הצעדים הנדרשים כדי למנוע סגר, או להקדים אותו.

“הוא לא עשה את זה למרות שהיה ברור לו לאן זה הולך. עכשיו הוא נזכר. אבל עכשיו אולי כבר אין ברירה וכמי שאמונים על הציווי “וחי בהם” מה שהיה בעבר הוא לא רלוונטי. אם הוא חושב שלא צריך סגר זה לגיטימי, אבל אם הוא חושב שצריך סגר אבל בגלל שלא עשו אותו קודם הוא לא מוכן עכשיו –  זו טעות קשה”.

ליצמן אינו השר היחיד שמתנגד להטלת הסגר במתכונת המוצעת, אך הוא החריף מבין המתנגדים.

הממשלה חייבת לקבל החלטה בנושא לפני צאתו של ראש הממשלה לוושינגטון הלילה לחתימת ההסכם עם איחוד האמירויות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר אמש כי לא תהיה הגמשה של הסגר מסיבות פוליטיות. “אני חתום על ההצעה שתובא לממשלה ואני אומר חד משמעית – לא יהיה משא ומתן. ברגע שנתחיל להעמיד תנאים של תחום זה או אחר, אנחנו נקריס את כל ההצעה, וכתוצאה מכך – נקריס את מערכת הבריאות”.

עם זאת כאמור, שרים רבים בממשלה דורשים לשנות את ההצעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיתפטר
    13/09/2020 11:29
    פחחח
  1. הוא לא מאיים על אף אחד, גם לא על ביבי. לא שכחנו שעד לא מזמן הוא היה חתום על הסגרים והעוצרים. אה והאיום של ליצמן חוזר על עצמו כל שבועיים, אבל בלי כיסוי, לא ראיתי עדיין אפילו פעם אחת שיממש את האיומים המפחידים שלו, הגיע הזמן שיראה לנו איזה גבר הוא ושילך הביתה כבר