אדלשטיין: “זו ההצעה, לא יהיה מו”מ” • שרים: “הצעה מטורללת”

השר אדלשטיין מתעקש:י הצעת הסגר שהגישנו - הם הצעדים הנכונים שיש לנקוט בעקבות העלייה בתחלואה • שרים: "ההצעה שהונחה היא הצעה מטורללת וקיצונית שלא תעבור בנוסח הזה" • ליברמן מסית: "כולנו בדרך לסגר בגלל שיקולים פוליטיים וכניעה של ביבי וגנץ למפלגות החרדיות"
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התש"פ / 12.09.2020 22:01

משרד הבריאות סיים לגבש את התוכנית הרב-שלבית לבלימת העלייה בתחלואה, והיא תעלה מחר (ראשון) להצבעה בממשלה.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

בחדשות 12 דווח כי ממונה הקורונה פרופ’ רוני גמזו מתנגד למגבלת 500 המטרים והיא נכפתה עליו מהדרג הפוליטי שמאמין שבלעדיה לא יהיה ניתן לאכוף את ההגבלות. מדובר כנראה בהגבלה פסיכולוגית-תודעתית שנועדה לוודא את ציות האזרחים יותר  מאשר נחיצות בריאותית.

ההצעה כפי שפורסמה היום לא צפויה לעבור מחר בקלות, וההערכה היא שייעשה ניסיון לרסן אותה כמה שיותר.

בחדשות 12 צוטטו שרים: “ההצעה שהונחה על שולחננו היא הצעה מטורללת וקיצונית שלא תעבור בנוסח הזה. ההצעה היא פגיעה אנושה בכלכלה, ברווחה ובבריאות”.

עם זאת, שר הבריאות יולי אדלשטיין התראיין לחדשות סוף השבוע בחדשות 12 והבהיר כי הוא עומד מאחורי הנוסח הנוכחי והמתווה לסגר החל מראש השנה.

“אני חתום על ההצעה שתובא מחר לממשלה, ואני אומר חד משמעית – לא יהיה מו”מ. ברגע שנתחיל להעמיד תנאים של תחום זה או אחר, אנחנו נקריס את כל ההצעה, וכתוצאה מכך נקריס את מערכת הבריאות”.

הוא הדגיש: “ידוע לי המחיר הכבד ביותר של הסגר, ואני דווקא משום כך, במשך 3 חודשים שאני במשרד, ניסיתי לעשות את הכל כדי למנוע סגר. את אותה מדיניות נקט גם גמזו.

“אילו הייתה אכיפה ומשמעת ב-40 ישובים שנסגרו, הייתי אומר לתת לעוצר הלילי עוד צ’אנס”, אמר בהתייחס לשינוי המדיניות המהיר מאז ההחלטה האחרונה לסגור את הערים האדומות. “אי אפשר לבקש מהשוטרים לרוץ אחרי כל אחד, אי אפשר לטעון שאזרחים לא עומדים בהנחיות שזו חוסר הבנה של הנהלים כשיש חתונה עם אלף אורחים. אנשים צריכים להבין שאותם צוותים רפואיים שאנחנו כל כך אוהבים לכנות ‘מלאכים בלבן’, עכשיו אומרים שחייבים איכשהו לרסן את המגפה”.

הוא הוסיף: “לצערי הרב, לאחר פתיחת המשק. אני זוכר באמת שאמרתי את הדברים האלה לפני 3 חודשים, אם לא נהיה בסדר נהיה בסגר, ולצערי זה מתממש. אפשר לבוא בטענות על אכיפה, הנחיות אבל אני חוזר ואומר, אילו הדברים הפשוטים ביותר היו מתבצעים, לא היינו מגיעים לנקודה הזו. כולי תקווה שיפסיקו לחשוב על סגר כענישה, אלא כפעולה רפואית”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תוקף הערב את הממשלה לקראת הסגר המלא הצפוי החל מראש השנה.

“אף מדינה מתפתחת בעולם לא הטילה שוב סגר כללי כי מדובר בוידוא הריגה למשק ולכלכלה, אבל בישראל כולנו בדרך לסגר בגלל שיקולים פוליטיים וכניעה של ביבי וגנץ למפלגות החרדיות. אני שב ואומר שחייבים פה סדר! יש להעביר מיד את ניהול המשבר לצה”ל ולשלטון המקומי ולתת רשת ביטחון כלכלית למשק ולעסקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות