בחצרות: הגרב”ד פוברסקי אצל הגר”נ קרליץ • יארצייט בדעעש וקודינוב • ויש מבזקים

אלי שוורץ
|
י"א אב התשע"ד / 06.08.2014 21:48
טיש מוצאי תשעה באב בשומרי אמונים • סיום הזמן וקבלת פנים בנדבורנה אלעד • צהלה בחברון ‘האלטערער’ של הישיבה התארס • שנתיים לפטירת ראש מוסדות ‘אהל משה’ בבני ברק

 ראש ישיבת פוניבז’, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, בביקור אצל הגאון רבי ניסים קרליץ.

בחצרות

שומרי אמונים-אשדוד: האדמו”ר בטיש במוצאי תשעה  באב בבית מדרשו באשדוד.

בחצרות

דעעש: האדמו”ר בטיש ייארצייט של הרה”ק בעל השארית יוסף זי”ע במוצאי תשעה באב בבית מדרשו בבני ברק.

בחצרות

באבוב: ילדי כתה ח’ דתלמוד תורה דחסידי באבוב הגיעו עם מנהל הת”ת, הרב אשר פרנס, להיבחן על מסכת קידושין אצל הגאון רבי משה בראנדסדורפער רב דהיכל הוראה.

בחצרות

בחצרות

קודינוב: האדמו”ר בטיש לרגל היארצייט של האדמו”ר רבי חנוך העניך מקוידינוב, בשילוב סיום הש”ס שנלמד על ידי קהל חסידי קוידינוב.

בחצרות

נדבורנה אלעד: מעמד סיום הזמן שעל כולל לאברכים מצוינים דחסידי נדבונה אלעד, בשילוב קבלת פנים לאדמו”ר, לרגל שובו מארה”ב.

בחצרות

סיום הזמן בקודינוב: מעמד סיום הזמן בהיכל ישיבת אהרן קוידינוב, בשילוב סיום מסכות ביצה מכות. האדמו”ר אמר לבחורים: “אתם שומרים על החיילים. המשיכו ללמד עוד עוד גם בימי הבין הזמנים. התורה שלכם מגינא ומצלא”.

בחצרות

 מבזקים מחצרות הקודש: 

ערלוי: הערב מתקיימת שמחת האירוסין לנכד האדמו”ר מערלוי, בן לבנו הרה”צ רבי אהרן סופר אב”ד ערלוי אלעד.

ויז’ניץ: הרה”צ רבי חיים צבי מייזליש, ראש ישיבת סאטמר בבני ברק, יצא הבוקר למנצ’סתר כדי לבקר את קהילת סאטמר בעיר. מחר יסע לחלדודנא, שם נופש חמיו האדמו”ר מוויז’ניץ. בעוד החתן נמנה על החוגים המתנגדים למדינה, האדמו”ר הוא מנהיג החסידות השניה בגודלה באגודת ישראל, המשתתפת בבחירות.

 ישיבת חברון: צהלה בגבעת מרדכי אחרי שאמש התארס תלמיד הישיבה, דוד ליכט, ותיק התלמידים, או בעגה הישיבתית – ‘האלטערער’. הכלה היא מעיין שוורץ מבני ברק. מלבד היותו תלמיד הישיבה וחביב על ראשיה, שימש כ’משיב’ בישיבה הגדולה רמות של הגאון רבי חיים מן ההר, וכן כרכז במחנה ‘בני תורה’ של ישיבת ‘עטרת ישראל’, שהוא אחד מבוגריה.

קהל פרושים: הערב מתקיים מעמד הכנסת ספר תורה לביהמ”ד פרושים בשכונת קנה בושם. כתיבת האותיות בבית משפחת ברגמן ולאחר מכן יצאה תהלוכה. סעודת המצוה לכבוד הכנסת ספר תורה התקיימה יחד עם המעמד הגדול של חברי קהל פרושים לסיום משנה ברורה חלק ב’ והתחלת לימוד הלכות שבת באולמי שערי העיר בירושלים. המשא המרכזי: ראש הישיבה הגאון יהושע דוד טורצ’ין  רבה של מקהלות הפרושים בארה”ק.

 שנתיים לפטירתו של הג”ר משה מלכה זצ”ל: שנתיים לפטירת ראש מוסדות ‘אהל משה’ בבני ברק, הגאון רבי משה מלכה זצ”ל. תלמידיו ושומעי לקחו יעלו החל מהערב לפקוד את קברו בבית החיים בב”ב.