אוחנה: “הגשת כתב אישום נגד נבחר ציבור היא פיגוע בדמוקרטיה”

חרדים 10
|
כ"ד אלול התש"פ / 12.09.2020 21:17
השר לביטחון הפנים התייחס ב’פגוש את העיתונות’ על הפרקליטות: “זה מערכות מושחתות, עמדו בראשן אנשים מושחתים. מאז הקדנציה הראשונה של נתניהו יש ראש ממשלה שלא נחקר?”

על רקע החשיפות הדרמטיות של עמית סגל: השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה העניק הערב (מוצאי שבת) ריאיון לרינה מצליח ב’פגוש את העיתונות’ בחדשות 12.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

השר אוחנה התייחס לריאיון של פרקליט המדינה לשעבר בעקבות הטענות שהועלו נגדו: “שי ניצן לא שכנע אותי, הוא גם לא דובר אמת בהרבה דברים. ודי לחכימא.

“האמירה שלו שזה לא הזמן לחקור משהו שיכול לפעול נגד מערכות אכיפת החוק כי זה משרת את מי שרוצה לתקוף, כך בדיוק זה קשור לתיקי נתניהו. זה מערכות מושחתות, עמדו בראשן אנשים מושחתים. אני באתי כדי לחשוף ולתקן”.

בהמשך, כשנשאל אם אין טעם לפגם בקרב שמנהל נתניהו נגד הפרקליטות כראש ממשלה וכנאשם כאחד – ענה: “מאז הקדנציה הראשונה של נתניהו יש ראש ממשלה שלא נחקר? נתניהו ואחריו ברק ואחריו שרון ואחריו אולמרט. הגשת כתב אישום נגד נבחר ציבור, בוודאי ראש ממשלה היא פיגוע בדמוקרטיה, סיכול רצון הבוחר. הפרקליטות ומערכות אכיפת החוק היו צריכות להיות נקיות מכל רבב”.

בהתייחס לתפקיד המשטרה באכיפת ההנחיות והעלייה בתחלואה אמר אוחנה: “המשטרה פועלת כמעט עד קצה גבול היכולת, הקימו מנהלת אכיפה לאומית, אלפי שוטרים שעוסקים אך ורק באכיפת קורונה. אבל הציות האזרחי איננו גבוה ולכן התוצאות שאנחנו רואים בתחלואה. יש שוטרים שעוסקים גם בפשיעה, וגם במאבק בטרור, וגם בתנועה. אף אחד לא אמר שעוצרים רק רוצחים.

“המשטרה מפזרת חתונות גם בהפעלת כוח, גם בחלוקת דוחות, לא רק על מסכות, גם למארגנים, היא עושה את זה כל הזמן. אבל הציבור איננו נשמע להנחיות כי פוליטיקאים אומרים לו לא להישמע, ובאולפנים אומרים שאין קורונה”.