נתניהו הודיע על הסכם שלום עם בחריין • הרשות הפלסטינית: בגידה

ההסכם צפוי להיחתם בבית הלבן ביום שלישי, לצד החתימה על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות • נתניהו: זה עידן חדש של שלום. שלום תמורת שלום • הרשות הורתה אמש לשגרירה בבחריין לשוב להתייעצויות
יוני גרין
כ"ג אלול התש"פ / 12.09.2020 19:48

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בערב שבת על הסכם שלום בין בחריין לישראל.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

ההסכם צפוי להיחתם בבית הלבן ביום שלישי, לצד החתימה על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות.

הבית הלבן מסר שישראל ובחריין התחייבו כי כל אחת מהן תפתח שגרירות ותשלח שגריר לשנייה.

עוד התחייבו המדינות כי יחלו בטיסות ישירות ביניהן ויפתחו ביוזמות שיתוף פעולה במגוון רחב של נושאים.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב אתמול: “ההסכם עם בחריין מצטרף להסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות. זה לקח לנו 26 שנים להגיע מהסכם השלום השני עם מדינה ערבית להסכם השלום השלישי, וזה לקח לנו לא 26 שנים אלא 29 יום להגיע להסכם השלום בין המדינה הערבית השלישית למדינה הערבית הרביעית ויהיו עוד. זה עידן חדש של שלום.

“שלום תמורת שלום. כלכלה תמורת כלכלה. אנחנו השקענו בשלום במשך שנים ארוכות ועכשיו השלום ישקיע בנו, יביא להשקעות גדולות מאוד לכלכלת ישראל וזה חשוב מאוד”.

טראמפ פרסם אמש בטוויטר שלו הודעה משותפת לארה”ב, ישראל ובחריין.

בהודעה נכתב: “הנשיא טראמפ, הוד מלכותו מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח’ליפה וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו היום והסכימו לכונן יחסים דיפלומטיים מלאים בין ישראל ובחריין.

“זוהי פריצת דרך היסטורית לקידום השלום במזרח התיכון. כינון דיאלוג וקשרים ישירים בין שתי החברות התוססות והכלכלות המתקדמות הללו ימשיך שינוי המזרח התיכון ויגביר את היציבות, הביטחון, והשגשוג באזור”.

עוד נכתב בהודעת הנשיא: “הצדדים ימשיכו במאמציהם להשגת פתרון הוגן, כולל ויציב לקונפליקט הישראלי-פלסטיני, שיאפשר לעם הפלסטיני למשש את הפוטנציאל המלא שלו. ישראל אישרה כי כל המוסלמים שפניהם לשלום יוכלו לבקר ולהתפלל במסגד אל-אקצא ויתר האתרים הקדושים בירושלים יישארו פתוחים עבור כל הדתות”.

‏יועצו של מלך בחריין שייח’ חאלד בן אחמד אל-חליפה, צייץ:  “כינון היחסים עם ישראל משרת את הביטחון והיציבות במזרח התיכון. זהו מסר חיובי לעם בישראל ששלום צודק וכולל עם העם הפלסטיני הוא הדרך הטובה ביותר ומשרת את האינטרסים האמיתיים של כל עמי האזור”.

חתנו ויועצו הבכיר של טראמפ, ג’ראד קושנר, אמר בתדרוך כתבים אחרי ההודעה הרשמית: “ביום השנה ל-11 בנובמבר, הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות כדי למנוע אירוע נוסף כזה – הוא להילחם בקיצוניות ובטרור. ההסכם יקרב בין המדינות”.

הוא הוסיף: “המנהיגים באזור מבינים שהם רוצים לנוע קדימה. הדבר המשמעותי בהסכם הזה ושל האמירויות הוא שהמנהיגים היו מוכנים לעשות צעד גדול כדי לשנות את העתיד שלהם, של מדינותיהם ושל האזור כולו”.

בכיר ברשות הפלסטינית גינה אמש את המהלך של בחריין לנרמול הקשרים עם ישראל ואמר: “זו בגידה בסוגיה הפלסטינית”.

הרשות הפלסטינית הורתה לשגרירה בבחריין לשוב להתייעצויות. מההנהגה הפלסטינית נמסר: “הצעד הוא פיצוץ היוזמה הערבית לשלום והחלטות הקהילה הבין לאומית והארגונים הערבים והאיסלאמיים”.

משרד החוץ האיראני גינה הבוקר את הנורמליזציה המתגבשת בין ישראל לבחריין ואמר כי מדובר בצעד מביש. “שליטי בחריין יהיו מעתה שותפים לפשעי המשטר הציוני, המהווה איום לביטחון האזור והעולם המוסלמי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות