בישיבה בב”ב בריאים לומדים עם חולים – ויוצאים ב’מקרים דחופים’

ההחלטה לערב את החולים עם שאינם חולים נבעה מרצון להימנע מסגירת הישיבה • "האפשרות שלנו הייתה לסגור את הישיבה. השאלה מה עדיף - שילמדו כמו שצריך או שנסגור?
חרדים 10
כ"ב אלול התש"פ / 11.09.2020 14:42

ישיבת בית מתתיהו בבני ברק, בה לומדים מאות בחורים, החליטה לאפשר לתלמידים חולי קורונה לשהות במוסד יחד עם התלמידים שאינם חולים בנגיף.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

לפי דיווח של יקי אדמקר בוואלה, הבחורים שוהים יחד בבית המדרש, בחדר אוכל ובפנימיות, כחלק מההחלטה של הנהלת הישיבה.

הבחורים בישיבה שאינם חולים יכולים לצאת ממנה ב’מקרים דחופים’ וגם צוות ההוראה יוצא מהישיבה מדי יום, באופן שמעלה חשש כי הנגיף יתפשט.

גורם בכיר בהנהלת הישיבה ששוחח עם הורים לתלמידים הסביר כי הישיבה מאפשרת לבחורים שאינם חולים לחזור הביתה – אם הם חוששים להידבק. “רק צריך לבדוק את המחיר הרוחני של בחור שיישאר בביתו ולא יהיה בישיבה. הנזקים הרוחניים הם גדולים מאוד”, אמר.

לפי הדיווח, הגורם הסביר באותן שיחות כי ההחלטה לערב את החולים עם שאינם חולים נבעה מרצון להימנע מסגירת הישיבה.

“האפשרות שלנו הייתה לסגור את הישיבה”, סיפר. “השאלה מה עדיף – שילמדו כמו שצריך או שנסגור? עד עכשיו היינו במתווה של קפסולות, זה קרס, לא עבד אז החלטנו להפסיק עם זה. הכל בתחום הסבירות”.

מרכז השליטה של ועד הישיבות מסר בתגובה לוואלה: “הישיבה אינה במסגרת מתווה הקפסולות המאושר ולא פעלה על פיו בשום שלב. במתווה חברים 140 ישיבות ועידת היכלי התורה ולמעלה מ-25 אלף תלמידים”.

בגל הראשון הישיבה עלתה לכותרות  כאשר לפחות 270 מתלמידים חלו. בישיבה הכחישו אז דיווחים על כך שראש הישיבה, הגאון רבי  ברוך ויסבקר – שבעצמו חלה בקורונה –  הורה לתלמידיו לא להיבדק בקורונה. הבחורים שחלו פונו אז למלוניות בידוד רק כעבור מספר ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות