הממשלה מתכנסת הערב להצביע על סגר לחודש – החל משלישי הבא

הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, ממליץ לקבינט לאשר את המתווה המועדף: "הריסון המהודק" • הכבישים בין-עירוניים ייסגרו והתקהלויות יוגבלו בתקופת החגים • גמזו בתחילת הדיון: "בתי החולים מתקרבים לאי ספיקה"
אריה ריבקינד
כ"א אלול התש"פ / 10.09.2020 17:45

ברקע העלייה הדרמטית בתחלואה: הממשלה תקיים הערב (חמישי) ישיבה מקוונת להצבעה, על כל החלטה שיקבל קבינט הקורונה – שדן במספר מתווים להגבלות בתקופת חגי תשרי.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

לחברי הקבינט הוצגו ארבעה מתווים, מהקל אל הכבד: אחד ושמו “רמזור מהודק”, שני “ריסון מדוד”, שלישי “ריסון מהודק” והמתווה הרביעי – סגר מלא.

שרים שהשתתפו בדיון המקדים לקבינט הקורונה אמרו לכאן חדשות שיש גם סיכוי גבוה לסגר מלא.

אם יוחלט להטיל סגר, הוא ייכנס לתוקף ביום שלישי.

התנועה תוגבל ל-500 מטרים מהבית, תיסגר מערכת החינוך מכיתה ה’, ותושבת הפעילות במשק למעט עבודות חיוניות, מרכולים ובתי מרקחת.

תפילה תתקיים במרחב הציבורי בלבד ומקומות בילוי ומסעדות ייסגרו, חוץ ממשלוחים.

בחדשות 12 דווח, כי בסדר היום של הישיבה צוין כי מתווה “ריסון מהודק”, הוא המתווה היחיד שיובא לאישור השרים וראש הממשלה. עם זאת, נציגי משרד הבריאות טוענים שאין מנוס מסגר מלא עוד לפני החג, אך באוצר מתנגדים למהלך כזה בשל המשמעויות הכלכליות.

עם תחילת הדיון הזהיר פרופ’ גמזו כי מערכת הבריאות נמצאת במצב מסוכן: “אני מרים דגל אדום על התקרבות לאי ספיקה בבתי החולים”.

גם פרופ’ עידית מטות, חברת הצוות של הפרויקטור גמזו, אמרה בקבינט: “מה שרואים עכשיו לא דומה למה שהיה עד כה. יש עלייה גדולה מאוד באשפוזים. אמנם באיכילוב אנחנו חזקים, אבל קולטים כבר חולים מבתי החולים בצפון ובדרום, דבר שלא היה לפני כן. צריך לבצע צעדים רציניים”.

לפי  מתווה “ריסון מהודק”, תחול הגבלת מעברי ערים מהשעה 5:00 בבוקר בערב החג עד 5:00 בבוקר יום אחרי מוצאי החג. הגבלת התקהלויות באזורי הארץ בהתאם לצבע אדום, לרבות תפילות.

סגירת מערכת חינוך, כשבכיתות ה’ ילמדו מרחוק לאורך החגים. המגזר הציבורי יעבור למתכונת חירום, המגזר הפרטי יעבוד במצבת כוח אדם בין 30% ל-50%.

נוסף על כך, תהיה סגירה מלאה של מסעדות – שיוכלו לקיים משלוחים בלבד, מקומות בילוי, עסקים ומסחר ותיירות פנים, בכל יום מה-19 בספטמבר ועד ל-12 באוקטובר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות