שליח חב”ד באוקראינה שחלה, יצא נגד נסיעת הברסלבים – ועורר זעם

הרב מענדי כהן, שליח חב"ד במריופול שבאוקראינה, שהוטס לישראל במצב קשה - קרא לחסידי ברסלב שלא להגיע לאומן: 'מערכת הבריאות בקריסה' • ברשויות באוקראינה לא אהבו את הדברים וגם בחב"ד מטיחים ביקורת: "אולי שישתוק קצת? שיטפלו קודם בטירוף שקורה ב-770"
נתן פרל
כ"א אלול התש"פ / 10.09.2020 17:17

הרב מנדי כהן, שליח חב”ד בעיר מריופול שבאוקראינה, מאושפז מזה כשבועיים בבית החולים ‘איכלוב’ בתל אביב. הרב כהן, שחלה בקורונה ומצבו הוגדר קשה, הוטס לישראל בתוך קפסולה ייחודית. מאז הספיק להתאושש ומצבו הוטב.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

היום (חמישי), הוא החליט להתערב בפולמוס של נסיעת חסידי ברסלב לאומן וקרא לחסידים לחשוב שנית על ההגעה לציונו של רבי נחמן: “אנשים שנוסעים לאוקראינה, לאומן, לא מבינים שזו סכנה נפשות מטורפת. אין שם תנאים. המצב הרפואי שם כל כך קשה. יש התפרצות גבוהה מאוד של תחלואה באוקראינה, הרופאים לא עומדים בעומס, אין מספיק תרופות ומכשירי חמצן”.

הרב כהן הוסיף: “הצורך של חסיד לפקוד את ציון רבו הוא מובן וחשוב, גם אני חסיד. אבל חסידי ברסלב, אם תגיעו לאומן ותידבקו חלילה, לא יהיה מי שיטפל בכם!”

גם הרב אברהם וולף, רבה של אודסה הצטרף לקריאה: “המדינה אסרה את ההגעה לאומן, ומי שמתכוון להגיע מסתכן בקורונה. אני לא יכול להגיד לחסיד לא לבוא לרבי אבל כאחד שמכיר את המערכת הרפואית פה, את המקום ואת התושבים זו המציאות בשטח. מערכת הבריאות קרסה לגמרי. מי שמגיע לפה לוקח על עצמו החלטה גורלית מסוכנת. אל תעשו את זה”.

גורמים יהודים בקייב יצאו היום  נגד דברי שליחי חב”ד ורמזו כי הדברים המציגים את אוקראינה כמדינת עולם שלישי הכעיסו גורמים ברשויות המקומיות.

אחד העסקנים אמר לחרדים 10: “חשבתי בתחילה להעביר למקומיים את הראיון, שיראו שיש רבנים אחראיים, אבל אי אפשר בגלל הדברים הקשים שהם אומרים על המדינה”.

גם בחב”ד היו מי שלא אהבו את ההתערבות של שליחי חב”ד בעניים הפנימיים של ברסלב.

גורם בחב”ד אמר לחרדים 10: “אולי די לקמפיין המטופש והמזיק? אולי שרבני ושלוחי אוקראינה ישתקו קצת? מביש לראות אותם רצים לתקשורת הישראלית להכפיש, לשסות, לאיים ולהפחיד. מה זה עניין שלהם? שיטפלו קודם בטירוף שקורה השבוע במרכז חב”ד העולמי 770 ורק יגבר בשבוע הבא לקראת ראש השנה – לפני שהם נכנסים לעניינים של ברסלב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחרחרי ריב
    10/09/2020 20:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. קודם כל שניהם לא אמרו במילים “אל תיסעו” , הם רק אמרו שהמערכת הבריאות קורסת וע”כז זה על אחריותכם, ואינני מבין כלל מה הבעיה, והאותם גורמים מחב”ד שגיבו אינני בוטח כלל שהן חסידי חב”ד אלא סתם מחרחרי ריב שתוחבים את אפם לענינים לא להם