תעלול יחצ”ני של עיריית בני ברק: הפיקה את ‘הסלקציה’

הסרטון מתחנת הרכבת בו נראה "פקח" מונע מחרדים לעלות לרכבת כי "אין כניסה לחרדים", חולל סערה ברשת ובמערכת הפוליטית • מדובר בשחקן ששכרה עיריית בני ברק, כדי למחות על שקו המטרו המתוכנן בגוש דן לא צפוי לעבור בעיר • ביקורת על העירייה: יגרום לזלזול בהסתה נגד חרדים
אריה ריבקינד
כ"א אלול התש"פ / 10.09.2020 14:37

הסרטון מתחנת הרכבת שחולל סערה – חלק מקמפיין של עיריית בני ברק: בתחנת הרכבת בבת ים התרחשה הבוקר (חמישי) תקרית מקוממת שהסעירה את הרשתות החברתיות ואת המערכת הפוליטית,  במהלכה אדם שהתחזה לפקח בתחנה עמד בכניסה לרציף, והורה לנוסעים חרדים שלא לעלות לרכבת בטענה ש”אין כניסה לחרדים”.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

נוסעים שהיו בתחנה תיעדו את מעשיו של האיש – שעל הווסט שלבש לא היה שום סימן של ‘רכבת ישראל – והתעמתו איתו, תוך שהוא דורש מהם, בתגובה, שלא לצלם אותו.

אלא שכעת מתברר כי מאחורי הסרטון השערורייתי עומדת עיריית בני ברק, וכי מדובר בשחקן שהעירייה שכרה, במטרה למחות נגד התכנית של קו המטרו בגוש דן – שידלג על עיר התורה והחסידות.

למרבה הצער, התעלול היחצ”ני של העירייה, הגביר את ההסתה נגד הציבור החרדי ואף עשוי לגרום לזלזול בהסתה נגד חרדים.

בהודעה מטעם עיריית בני ברק, היא הבהירה כי היא זו שעומדת מאחורי ‘ההטרלה’.

“שרת התחבורה צודקת: מזעזע שמתכננים רכבת מטרו ללא חרדים”, נאמר בהודעה. “לאחר שכל פניותיה של עיריית בני ברק ותושביה לא עצרו את חברת נת”ע מלהגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזוייה בסרטון המחשה”.

בעירייה הוסיפו: “מדובר בשחקנים שהצטלמו כדי להמחיש את חומרת התוכנית של החברה הממשלתית נת”ע לעקוף את בני ברק בתוואי המטרו שמוגש בימים אלה.

“בני ברק היא העיר שמובילה בשימוש בתחבורה ציבורית במטרופולין גוש דן (88%) ועם המספר הנמוך ביותר של כלי רכב לנפש באזור – מכונית אחת ל-10 תושבים.

“למרות זאת, בחברה הממשלתית נת”ע מתכוונים להגיש בימים הקרובים תוואי של המטרו שיעקוף את העיר החרדית וישאיר אותה היחידה מבין 24 ערי גוש דן – ללא תחנה”.

בעירייה הדגישו: “הסרטון צולם ברכבת, אבל נועד רק כדי להמחיש את ההזיה שמתכננת לנו חברת נת”ע. יצוין כי בניגוד לנת”ע, אין כל טענה כלפי רכבת ישראל שמשמשת דוגמה ומופת לשירות לכלל הציבור ויש לה כמובן גם תחנה בבני ברק”.

בעירייה ציינו, כי “בניגוד לנת”ע, אין כל טענה כלפי רכבת ישראל שמשמשת דוגמה ומופת לשירות לכלל הציבור ויש לה כמובן גם תחנה בבני ברק”.

כפי שדווח בחרדים 10, הסרטון עורר מהומה במערכת הפוליטית – וחברי הכנסת החרדים הזדרזו לשגר הודעות זועמות.

חבר הכנסת אליהו חסיד מיהדות התורה מיהר להכריז, מלבלי לבדוק,  כי מדובר ב”פקח רשמי” והודיע כי יגיש הצעה דחופה לסדר היום “בעניין אפליה בוטה בתחנת רכבת בת-ים על ידי פקח רשמי של רכבת ישראל שעומד וחוסם בגופו חרדים מלעלות לרכבת תוך הכרזה ש’חרדים’ לא עולים לרכבת”.

סגן השר מאיר פרוש לא פיגר אחריו: “מזעזע לראות עד היכן מדיניות ההסתה נגד החרדים מחלחלת, מדאיגה העובדה שפקח ברכבת ישראל מרשה לעצמו לעשות סלקציה ומונע מחרדים את עלייתם לרכבת. אני דורש משרת התחבורה שתקרא לסדר את מנכ”ל רכבת ישראל על התנהגות עובדיו. בושה!”.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן שוחח עם שרת התחבורה מירי רגב, אודות התיעוד המזעזע בו נראה מה שהגדיר “פקח מתעלל בנוסעים חרדיים ומונע מהם כניסה לרכבת תוך קריאה ‘חרדים לא עולים כאן’”.

“שרת התחבורה הודיעה לשר ליצמן כי המקרה הקשה ייבדק באופן מיידי ובצורה הדחופה ביותר, במטרה להביא למיצוי הדין עם הפקח לאור התנהגותו זו שאינה הולמת”, נמסר מטעם לשכת ליצמן.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת ח”כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה ל”סרטון המחריד בהם נראים לכאורה אנשים רשמיים מטעם רכבת ישראל מונעים מאנשים חרדים לעלות לרכבת ישראל”:

“שוחחתי עם מיכאל מייקסנר מנכ”ל ‘רכבת ישראל’ והוא מגנה בחומרה רבה את המעשה שעשה האדם על דעת עצמו. מראות שכאלו מצמררים ומחרידים ונובעים מההסתה הפרועה שיש בשיח ציבורי כנגד החרדים.

“אני מודה על התנצלות. יחד עם זאת, לא נעבור לסדר היום על מקרים ומראות שכאלו כלל”.

סגן שר התחבורה אורי מקלב על סרטון הרכבת: “אנחנו שמחים לראות שזה לא מקרה אמיתי, דבר כזה לא יכול היה לקרות ברכבת ישראל, אך זהו סרטון המשקף מצב בו הציבור החרדי סובל מתדמית של מפיצי מחלות, הציבור החרדי סובל מהקורונה יותר מכל ציבור אחר, יש לא מעט הכפשות והשמצות כנגד בציבור החרדי בגלל הדבר הזה.

“אני קורא לחברי חברי הממשלה כאשר אנחנו מקבלים החלטות לראות את התמונה הכוללת, וההשלכות המקיפות על כל החלטה, הדברים האלה יש לקחת בצורה מאוזנת – כמו שהנושאים הכלכלים והחינוכים נלקחים בחשבון בטרם קבלת ההחלטה כך ההשלכות התדמיתיות צריכה להיות בחשבון.

במגפה הזו אחד תלוי בשני, וצרך לחזק אחד את השני ולא לדחות אחד את השני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות