משרד המשפטים על ביטול הפיילוט: הבעיה לא ההפרדה, אלא הסמכות

פיילוט הרחצה בהפרדה שהיה אמור להתקיים על ידי רשות הטבע והגנים בשמורת עינות צוקים שליד ים המלח - בוטל בהנחיית משרד המשפטים • המשרד מבהיר: "נכון למצות את הבירור בהמשך שיח משותף, טרם קיום הפיילוט" • בצלמו: "לשלב אותנו בשיח על מנת שנציג את צרכי הציבור הדתי והחרדי בפני מקבלי ההחלטות"
אריה ריבקינד
כ"א אלול התש"פ / 10.09.2020 14:20

חשיפת חרדים 10: הודעת  ‘רשות הטבע והגנים’ על ביטול הפיילוט של רחצה נפרדת בימים ושעות נפרדות לגברים ונשים באתר הטבע עינות צוקים שבים המלח – עורר סערה.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

ההחלטה על הביטול התקבלה בעקבות הנחייה של משרד המשפטים.

במכתב ששיגרה היום (חמישי) עו”ד קרן דהרי – בן-נון מ’ייעוץ וחקיקה’ במשרד המשפטים לארגון בצלמו היא כותבת, תחת הכותרת “פנייתך בעניין הקצאת זמנים עבור הציבור הדתי והחרדי בשמורות טבע בהן נדרשת שחיה”:

“בהמשך לפניות שבנדון אשר הועברו לטיפולי, ברצוני לעדכנך שהנושא נמצא בדיאלוג משותף בין משרדי הממשלה הרלוונטיים, ואנו בהם, לרשות הטבע והגנים.

בשים לב להיבטים השונים שבקשה להקצות שעות רחצה נפרדות כאמור מעוררת, ובראשם שאלת מקור הסמכות להסדר כאמור, ולנוכח מגבלות התו הסגול שבגינן כרגע יש ממילא מיעוט מבקרים באתרי רשות הטבע והגנים, נכון למצות את הבירור בהמשך שיח משותף, טרם קיום הפיילוט”.

מארגון בצלמו נמסר: “אנחנו מצטערים על ביטול הפיילוט. יחד עם זאת, אנחנו מקווים שאחרי הבחינה לעומק של המשנה ליועמ”ש עו”ד דינה זילבר עם שאר המשרדים הרלוונטים ימצא פיתרון עבור הציבור הדתי והחרדי.

“בנוסף אנחנו קוראים למשנה ליועץ לשלב אותנו בשיח על מנת שנציג את צרכי הציבור הדתי והחרדי בפני מקבלי ההחלטות.

“אנחנו בטוחים שהמשנה אשר מצאה פתרונות רבים עבור אירועים בהפרדה כגון קורס הצוערים לשירות המדינה. תמצא גם פה פיתרון ורגע לפני עזיבתה תעצור את העוולה בה הציבור הדתי מודר שמורות טבע”.

יצוין, כי עו”ד דינה זילבר  עוזבת החודש את תפקידה, לאחר יציאתה לפנסיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות