“לפטר את היועץ, חקירה גם במחיר בחירות”: בליכוד הולכים בכל הכוח

ישיבה סוערת של סיעת הליכוד: עסקה בגילויים החדשים על חקירות ראש הממשלה ובדרישה לחקור את התנהלות הפרקליטות והמשטרה • אלקין: "הגיע הזמן להפסיק עם ההססנות ולתקן את מה שלא עשינו בעבר" • עוזי דיין: "לפטר לאלתר את היועץ המשפטי לממשלה"
אריה ריבקינד
כ"א אלול התש"פ / 10.09.2020 00:35

סיעת הליכוד קיימה ישיבה סוערת וחריגה הערב (רביעי) באולם ירושלים המשכן הכנסת, שעסקה ב”התנהלות המשטרה והפרקליטות” בעקבות החשיפות שפרסם השבוע הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל בחדשות 12, אודות חשד לטיוח של המשטרה והפרקליטות בחקירות ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח במתקפה על הפרקליטות, ואחר כך נשאו דברים חברי הכנסת ושרים.

יו”ר הקואליציה ויו”ר סיעת הליכוד ח”כ מיקי זוהר אמר: “חוקרים אותנו כי אנחנו ימין. זה לא ייאמן. הגענו לנקודה בלתי נתפסת. אחרי שנחשפה המזימה לעיני כל, איך תפרו לראש הממשלה תיקים – ממשיכים באליטה המשפטית לטכס עצה איך להפיל את הימין ואת העומד בראשו.

“יכול להיות שהמדינה הזו הגיעה לשוקת שבורה. אני סומך על ראש הממשלה להוביל אותנו בדרך שרק הציבור יקבע מי ינהיג אותנו – ולא אף אחד אחר”.

השר זאב אלקין אמר: “בכנסות קודמות היו כאלה בסיעת הליכוד שחשבו בניגוד לדעתי ולדעת יריב לוין שאפשר להיות ימין מדיני ושמאל משפטי. בשנים האחרונות הוכח אחרת. בלי ניצחון של ימין משפטי לא יהיה ניצחון של ימין מדיני”.

אלקין הוסיף: “הגיע הזמן להפסיק עם ההססנות ולתקן את מה שלא עשינו בעבר, ולעשות את המהפכה של הימין המשפטי. אנחנו צריכים לא רק לדבר אלא גם לחוקק ולהעביר רפורמות. יש אולי סיכוי לעשות את זה בכנסת הזו, אבל גם אם זה יביא למשבר פוליטי וייגזר על הממשלה המקרטעת הזו להתפרק, נכון שזה יהיה על נושא אידיאולוגי.

“אם נצליח לחוקק ולשנות מה טוב, ואם לא – נוכל לבוא עם אג’נדה ברורה של ימין משפטי וימין מדיני כחבילה אחת. כמו שאי אפשר להיות חצי בהריון, הוכח שאי אפשר להיות חצי ימין”.

ראש המל”ל לשעבר האלוף במיל’ ח”כ עוזי דיין קרה בישיבת סיעת הליכוד לפטר לאלתר את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט.

“ככה אי אפשר להמשיך”, אמר עוזי דיין. “גם במחיר של בחירות, אין ברירה אחרת: היועמ”ש שוקל להכריז שעל ראש הממשלה לצאת לנבצרות! שימו לב, לפי החוק היום הוצאה לנבצרות מסיבה לא בריאותית – הממשלה מתפטרת והכנסת מתפזרת. עד כאן היועמ”ש! מעכשיו אתה בנבצרות!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אידאולוגיה יש כאן?
    10/09/2020 14:42
    שלום
  1. אם זה היה קורה מקודם לכן, כשהפלו אזרחים ימנים ודתיים וחרדים, אז היה אפשר לומר שיש אידאולוגיה
    אבל כשזה קורה אחרי שביבי נתניהו הופלה לרעה בגלל היותו ראש הליכוד, אין זה אידאולוגיה אלא דאגה עצמית
    וההוכחה הברורה: מדוע כולם שותקים מול השקר שבהרשעת עמירם בן אוליאל?