פרופ’ חזי לוי: “הציבור לא מבין לאן אנחנו הולכים, חייב סגר של חודש”

מנכ"ל משרד הבריאות: "המחלקות הולכות ומתמלאות, אנשים בשחיקה ויש עומס רב" • "אנחנו קוראים כל יום את המצב שלפני שבועיים, כך מתנהגת המחלה. אם אנחנו נעשה סגר קצר, אנחנו לא נביא לידי ביטוי את תוצאות הסגר"
יוני גרין
כ"א אלול התש"פ / 09.09.2020 23:07

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, העניק הערב (רביעי) ריאיון לחדשות 12 – והבהיר כי אם יוטל סגר מלא, במערכת הבריאות נוטים לדרוש שהוא יימשך כחודש.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

“הציבור הישראלי לא מבין לאן אנחנו הולכים – המחלקות הולכות ומתמלאות, אנשים בשחיקה ויש עומס רב”. הוא הזהיר את הציבור מפני מצב שבו “נצטרך לאשפז חולים על חשבון חולים אחרים שצריכים גם כן אשפוז, ואיכות הטיפול תרד”.

מנכ”ל משרד הבריאות ציין כי החשש כרגע הוא מפני החורף הקרב: “אנחנו נמצאים עוד מעט באמצע ספטמבר, עוד מעט באוקטובר חורף, מחלות נשימה, מחלת שפעת, עוד המון חולים במחלות בדרכי הנשימה והמצב הזה חייב להיבלם.

“הבאנו הצעות להגבלות מאוד מהודקות”, ציין פרופ’ לוי, “ואנחנו מתכוונים מבקשים להחיל את הצעדים האלה ממש לפני החגים. אנחנו לא יכולים, אנחנו פשוט לא יכולים להמתין עם העלייה וריצת האמוק הזאת של התחלואה הגבוהה הזאת”.

פרופ’ לוי הסביר: “אנחנו קוראים כל יום את המצב שלפני שבועיים, כך מתנהגת המחלה. אם אנחנו נעשה סגר קצר, אנחנו לא נביא לידי ביטוי את תוצאות הסגר. לכן סגר חייב להיות לפחות 3 שבועות עד חודש, כדי שנראה את תוצאותיו ואכן נבלום את התחלואה”.

פרופ’ לוי התייחס להשלכות הכלכליות החמורות שעלולות לנבוע כתוצאה מהסגר הממושך.

“אנחנו ערים להשלכות הכלכליות. הם כל הזמן מול עינינו, ולכן הלכנו לכל מני שיטות דיפרנציאליות כדי לא להטיל סגר מלא לפגוע בכלכלה. גם בהצעות שלנו לסגר אנחנו משתדלים ליצור מצב שהכלכלה או מנועי הכלכלה כן יעבדו”.

ומה בנוגע למודל השבדי של חיסון העדר?

לדבריו, מסקר סרולוגי שערך משרד הבריאות “ראינו שהחיסון עד כה הוא בסביבות 3.5% – זה אומר שכושר חיסוניות העדר ייקח המון זמן ואני לא יודע כמה מהאוכלוסייה תפגוש אותו. בינתיים יישארו חולים, נדבקים, עומס בבתי החולים, נפטרים שמשום מה אנחנו לא מדברים עליהם כי מספרם ביחס לתחלואה עדיין לא גבוה הודות לעבודה המדהימה שנעשית בבתי החולים – אבל כל נפטר הוא עולם ומלואו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות