יבקש דחייה במשפט? ביבי: חייבים חקירה עצמאית של הפרקליטות

נתניהו כינס את סיעת הליכוד והתייחס לפרסומים של עמית סגל: "אי אפשר שלא להזדעזע, את ההתנהלות הזו חייבים לחקור, אין דרך לטייח" • תקף: "ברור שיש פה החלטות פוליטיות שהתקבלו על ידי בכירי המשטרה והפרקליטות תוך עיוות הצדק והחוק"
אריה ריבקינד
כ' אלול התש"פ / 09.09.2020 20:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) בישיבה מיוחדת שכינסה סיעת הליכוד את הפרקליטות וקרא לפתיחת חקירה “עצמאית ובלתי תלויה” בנוגע להתנהלותה והתנהלות  המשטרה –  זאת לאחר הפרסומים של עמית סגל  בימים האחרונים על התנהלות מח”ש, הפרקליטות והמשטרה.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

לדבריו, “חוקר בכיר בתיקים נגדי ונגד רעייתי היה בניגוד עניינים חריף. אבל אותו חוקר בכיר עסק בתיקים התפורים נגדי ונגד רעייתי בניגוד לכל ההנחיות. גם כאן מח״ש רצו לחקור – בפרקליטות קברו את התיק”.

הוא הוסיף: “אזרח ישראלי נהרג באום אל חיראן והוגדר כמחבל על לא עוול בכפו. גם כאן מח״ש רצו לחקור ובפרקליטות קברו את התיק. למה עשו את כל זה? לא בגלל שיקולי אכיפת החוק, אלא בגלל שיקול אחר, בגלל שאמרתי כל הזמן שיש דברים לא ראויים שנעשים בתוך החקירות האלה, ומשום כך לא רצו לחקור את הטענות על עבירות כאלה”.

נתניהו המשיך: “ברור שיש פה החלטות פוליטיות שהתקבלו על ידי בכירי המשטרה והפרקליטות תוך עיוות הצדק והחוק והכל כדי להפיל ראש ממשלה מהימין, להפיל אותנו. אי אפשר שלא להזדעזע. את ההתנהלות הזאת חייבים לחקור.

“אבל מי יחקור? המפכ״ל ששומר על החוקר? הפרקליט ששומר על המפכ״ל? אולי היועמ״ש? האם ייתכן שהיועמ״ש לא ידע את כל ההתנהלות הזאת? האם ייתכן שלא אישר את ההתנהלות הזאת? אני מעריך בזהירות שהיועמ״ש לא יבדוק את זה. אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה. אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה. אין דרך לטייח את זה יותר”.

יו”ר הקואליציה מיקי זוהר תקף גם הוא את הפרקליטות בפתח הישיבה.

“אני חושב שהמדינה הזו בצומת קריטי. אנחנו מגיעים לנקודה בלתי נתפסת”, אמר, “רואים פה שמערכות מסוימות, גופים מסוימים, שלא נבחרו על ידי אף אחד מהציבור חושבים שהם יכולים לעשות דין לעצמם”.

לפי דווח בחדשות 12, גורמים במערכת הפוליטית טוענים כי ראש הממשלה נתניהו פועל להקמת ועדת בדיקה או חקירה כדי לבקש דחייה בפתיחת שלב ההוכחות במשפטו עד שיתבררו הטענות.

שר הביטחון בני גנץ הדף את המתקפות של ראש הממשלה על מערכת המשפט בפתח ישיבת סיעת ‘כחול לבן’ הערב:

“יש לנו מסר אחד ברור וחד לכל מי שעוסק באכיפת החוק במדינת ישראל: החל מהשוטר, החוקר, השופט, ממלאי התפקידים בפרקליטות ועד השופטים עצמם: זיקפו קומה, אל תיראו ואל תחששו אתם תמלאו את חובתכם ותגנו על שלטון החוק והדמוקרטיה ואנחנו נמלא את חובתנו ונגן עליכם”, דברי גנץ.

הוא הוסיף: “מתקפות חריפות מצד השלטון נגד מערכת אכיפת החוק הן סכנה לדמוקרטיה הישראלית. זו לא ביקורת לגיטימית ואין בה אלא ניסיון לרסק ולפרק”.

“מערכת המשפט ואכיפת החוק לא נולדו ולא יקרסו לטובתו או לרעתו של אדם זה או אחר. כחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים ובעיקר כדי להמשיך להגן על בתי המשפט ועל מערכת אכיפת החוק שתבטיח את חוסנה הדמוקרטי של ישראל. לא הכל פוליטי – לא הכל אישי.

“נעמוד כולנו כחומה בצורה וניתן גב למערכת המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות