הנשיא ריבלין מבקר את הפרקליטות, מנדלבליט תוקף את נתניהו

נשיא המדינה רמז כי הפרקליטות צריכה לבדוק את עצמה ואף להתנצל על התנהלותה בפרשת הרג יעקוב אבו אל-קיעאן בפרשת אום אל חיראן • מנדלבליט נגד נתניהו: הטענה שפרקליטות המדינה קבעה אי פעם כי מדובר ב"מחבל" - טענת כזב
אריה ריבקינד
כ' אלול התש"פ / 09.09.2020 19:16

המחדל באום אל-חיראן: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פרסם הערב (רביעי) הודעה חריגה, המתייחסת לבדיקת האירועים באום אל-חיראן ב-2017, שהובילו למותו של יעקוב אבו אל-קיעאן מירי שוטרים, ומותו של השוטר ארז לוי ז”ל.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

זאת על רקע הגילויים החדשים בפרשה שפורסמו על ידי הפרשן הפוליטי הבכיר, עמית סגל, בחדשות 12.

בהודעתו יצא היועץ נגד דברי ראש הממשלה – וכתב: “לאירוע הטרגי באום אל-חיראן ולבדיקה שנעשתה בעקבותיו אין ולא היה כל קשר לראש הממשלה”.

עוד כתב מנדלבליט: “הטענה כאילו פרקליטות המדינה קבעה אי פעם כי מדובר ב’מחבל’ היא אפוא טענת כזב. היועץ המשפטי לממשלה דוחה בתוקף טענה זו, ובוודאי את הטענה כי הדבר (שכאמור מעולם לא קרה) נעשה חלילה כדי לפגוע בראש הממשלה. הטענות הן כאמור הן שקר וכזב, המצאת יש מאין, שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולהחלטותיה בעניינו של ראש הממשלה”.

אתמול נתניהו פנה אל משפחת אבו אל-קיעאן, ואמר: “ברצוני להביע את התנצלותי על שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי לפגוע בי”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הערב גם הוא לפרשה וביקר את התנהלות הפרקליטות .

הנשיא אמר כי לא רק יחידים צריכים להכיר בטעויותיהם – גם על ארגונים ממשלתיים ועל מדינות רובצת האחריות לביקורת עצמית ולהתנצלות על טעויות.

“חוסנה של מערכת, כל מערכת, נבחן ביכולת שלה לאפשר חקירה כשזו נדרשת, להודות בטעויות, לתת דין וחשבון, ולתקן את דרכיה להבא. גם לאחר שעובר זמן, ניתן לומר טעינו, שגינו, נבדוק, נחקור״, דברי ריבלין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות