פינדרוס: אמהות בוכות, מעסיקים לא רוצים מי שכל הזמן בסגר

אריה ריבקינד
|
כ' אלול התש"פ / 09.09.2020 18:22
יו”ר סיעת יהדות התורה דורש מנתניהו: לפצות מיד כל אדם שפרנסתו נפגעה בגלל ביטול הלימודים • “פגיעה אנושה בפרנסת עשרות אלפי משפחות בתקופה עתירת הוצאות – חודש החגים” • פינדרוס לחרדים 10: “בערב חג יש יותר הוצאות, אך למקומות לימוד צריך להמשיך לשלם – צרה צרורה”

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ יצחק פינדרוס, שיגר היום (רביעי)  פניה דחופה לראש הממשלה, שר האוצר וחברי קבינט הקורונה – ודרש “פיצוי להורים ועסקים מאזורים המוגבלים”.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

במכתב ששיגר הציף פינדרוס את הבעיות הקשות בעקבות סגירת מערכת החינוך, מה שמותיר עשרות אלפי הורים בבית עם ילדיהם, ללא תעסוקה עם חרב פיטורין המרחפת מעל ראשם.

הוא דרש לדאוג מיידית למענק חג שיועבר עוד לפני ראש השנה לכל אדם עובד שפרנסתו נפגעה בגלל ביטול הלימודים; בגלל העוצר; הטלת איסור על מערכת החינוך, כולל מעונות, על גביית תשלומים מההורים; פיצוי לעסקים באוזרים המוגבלים ואיסור על פיטורי עובדים מאזורים מוגבלים.

במכתבו כתב פינדרוס על ההחלטה להטיל סגר על הערים והשכונות החרדיות: “ההחלטה גורמת לפגיעה אנושה בפרנסתן של עשרות אלפי משפחות בתקופה עתירת הוצאות – חודש החגים. ראשית, בעקבות סגירת מערכת החינוך בכל הגילאים אלפי הורים נאלצים לתמרן בין הישארות בבית עם ילדיהם לבין יציאה לעבודה, כך שלפחות אחד מבני הזוג נותר בבית מחוסר עבודה.

“יתרה על כך, בהעדר הנחיות מפורשות, מוסדות הלימוד ומעונות היום ממשיכים בגביית תשלומים על השבוע בו הם סגורים, וכך, ההורים גם לוקים וגם משלמים”.

לדבריו, “מלבד הנזקים הישירים בהפסד ימי עבודה, הורים רבים נמצאים בפני סכנת פיטורין, בפרט הורים מאזורים עליהם מוטלים שוב ושוב הגבלות. כך למשל, בעל עסק המעסיק עובדים מהעיר ביתר עילית, שזו הפעם השלישית המוטלות עליה הגבלות או מהעיר בני ברק, שלה זו הפעם השנייה, ינסה להחליף את העובדים מערים המוגבלות בעובדים מערים לא מוגבלות ולא להסתבך בהישארות עובדים בבית בכל פעם שמדד התחלואה בביתר עילית, בני ברק וכדומה מטפס”.

פינדרס הדגיש במכתבו כי הטלת העוצר משעות הערב גורמת לפגיעה חמורה בעסקים באזורים המוגבלים: “אי אפשר להכריח עשרות אלפי בני אדם שלא להתפרנס מבלי לדאוג להם לרשת ביטחון חלופית, בפרט בערב חודש החגים. אני דורש לדאוג מיידית למענק חג שיועבר עוד לפני ראש השנה לכל אדם עובד שפרנסתו נפגעה באזורים שמערכת החינוך נסגרה; הטלת איסור על מערכת החינוך, כולל מעונות, על גביית תשלומים מההורים; פיצוי לעסקים באוזרים המוגבלים ואיסור על פיטורי
עובדים מאזורים מוגבלים”.

בשיחה עם חרדים 10, מספיר  ח”כ פינדרוס את הרקקע למכתבו: “יש פגיעה בנשים. אמהות בוכות, עם דמעות. כי מה קורה? זה התחיל אחרי פסח, כן לימודים לא לימודים. נשים לקחו ימי חופשה, בזבזו אותם. ואז חזרו ללימודים, אבל חלק מהילדים חזרו לבידוד, פעם הילד הזה נכנס לבידוד ופעם הילד הזה – בית של משפחה ברוכת ילדים מצא עצמו מטורטר כשכל פעם האמא צריכה לקחת ימי חופשה.

“ואז התחילה החופשה של בין הזמנים – שוב אמהות לקחו ימי חופש, וכעת הסגר – ימי החופשה מוצו מכל הכיוונים, מעסיקים לא רוצים כבר להעסיק את הנשים האלו שכל פעם לא באות לעבודה. פעם חופש, פעם סגר – כעת עוד שבוע סגר – המשפחות נשארות בלי פח לחם.

“תוסיפו לזה את העובדה שבערב חג יש יותר הוצאות, ואת העובדה שלמקומות לימוד צריך להמשיך לשלם – צרה צרורה.

“בעקבות המון פניות שהגיעו ללשכתי, החלטתי להיכנס לעובי הקורה ולהציף את הנושא הכאוב”.