גמזו: ‘אל תכעסו עליי, התחלואה בערים האדומות מהגבוהים בעולם’

פרויקטור הקורונה לאחר ההחלטה להטיל עוצר לילי בעשרות ערים אדומות: "אני יודע שמופעל אליי כעס ותסכול, הרבה מאוד קושי. אני מבין את הקושי וקשה לי אישית עם זה" • עד ל-1 בנובמבר נגיע ל-100 אלף בדיקות ביום
חרדים 10
י"ט אלול התש"פ / 08.09.2020 16:34

על רקע החלטת השרים להטיל סגר לילי על 40 יישובים ברחבי הארץ החל מהערב:  הממונה על המאבק בקורונה, פרופסור רוני גמזו, קיים אחר הצהרים (שלישי) תדרוך ובו אמר כי הצעדים הקשים הננקטים נועדו להגן על אזרחי ישראל.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

”זהו יום לא פשוט ומורכב להרבה תושבים במדינת ישראל. אנחנו מתחילים עוצר לילי והגבלות מאוד משמעותיות. צריך לדעת שאנחנו נמצאים עם יום שני של מעל ל-3000 נדבקים. אנחנו בודקים הרבה ומוצאים הרבה מאוד מאומתים”, סיפר.

גמזו התנצל בפני התושבים שיכנסו לעוצר: ”אני מתנצל התנצלות מלאה מכל הלב מכל הערים שנמצאות כרגע בתהליך של מגבלה. מתנצל בפני התושבים, ראשי הערים, העסקים. הקורונה מחייבת אותנו לצעדים לא נעימים, הכול כדי לשמור על הבריאות. אני חייב לומר שזה הדבר היחיד שמנחה אותי”.

“הוא הוסיף: “היום 40 ערים נכנסות לעוצר לילי החל מהשעה 19:00 בערב. אני יודע שמופעל אליי כעס ותסכול, הרבה מאוד קושי. אני מבין את הקושי וקשה לי אישית עם זה. אני יודע שהממשלה בסופו של דבר הכריעה והחליטה לקבל את ההחלטה הזו, וזו החלטה קשה. אנחנו צריכים לעצור התקהלויות מדביקות ובטח בערים אדומות. שיעור התחלואה בערים האדומות הוא מהגבוהים בעולם”.

גמזו קרא לציבור להיבדק: “יש לנו 3,000 מאומתים ביום, ואנו עושים המון בדיקות, וכן, לכו לעשות בדיקות. כשאני רואה המון בדיקות, הרבה מאומתים ושיעור בדיקות חיובי שיורד לי, זה דווקא חדשות טובות”.

הוא הבטיח שמספר הבדיקות היומי יגיע ל-100 אלף עד ה-1 בנובמבר.

הוא הוסיף: “מערך החקירות יהיה הטוב בעולם. כרגע הוא מהטובים בעולם אך אינו שלם כי כושר הקטיעה שלו נבנה הדרגתית. זה מאוד מורכב ולא לוקח יום אחד לבנות את המערך ולחבר את כל החקירות לבדיקות לאיכוני השב”כ”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות