משה ליאון מגבה את תושבי העיר: לפנות את מאהל המחאה בבלפור

עיריית ירושלים מגבה את תושבי העיר ומבקשת מבית המשפט לאפשר את פינוי מאהל המחאה בבלפור עד ערב ראש השנה • "העירייה לא יכולה להשלים עם מצב בו תושבי העיר ומבקרים יסבלו וייפגעו באופן כה קשה בתקופת חגי תשרי"
חרדים 10
י"ט אלול התש"פ / 08.09.2020 12:13

במסגרת העתירה שהגישו תושבי העיר לבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה לפינוי מאהל המחאה מחוץ לבית ראש הממשלה, השיבה העירייה לבית המשפט כי נוצר מצב לא מקובל, בו העירייה אינה יכולה לאכוף את פינוי המטלטלין של המוחים מהשטח הציבורי – מבלי שהמשטרה תפנה את המוחים.

“עיריית ירושלים מכבדת את זכות היסוד של כל אדם להפגין, ולהביע מחאה בכפוף למגבלות שנקבעו בדין ובפסיקה. ירושלים, בירת ישראל, כוללת בשטחה את מוסדות השלטון הראשיים ומוסדות ציבוריים רבים ונוספים.

“לכן, המחאה בשטחה מובנת, אולם כל עוד היא לא מפרה את שגרת חייהם של תושבי העיר.

“ירושלים, כידוע, מושכת אליה תיירים ואורחים רבים, ובצד זאת מושכת גם מגוון רחב של ציבורים שונים, ארגונים מרחבי הארץ והעולם המבקשים להביע מחאות או הפגנות בנושאים שונים. אולם, יישום הזכות למחאה עלול לגרום למטרד או לנזק לתושבי המקום ואף לאינטרס הציבורי.

“לכן, נדרשת האבחנה אימתי הזכות למחאה, המוגנת בחומותיה העבות והבצורות של הדמוקרטיה הופכות למטרד ולנזק. עיריית ירושלים מאפשרת להביע מחאה במרחב הציבורי, כאמור תחת מגבלות הדין והפסיקה, וכמובן, תוך שמירה והתחשבות באינטרסים ציבוריים שונים עליהם היא אמונה.  בהם, כפי שהוסבר המשיבה לא נתנה למפגינים כל אישור ועל כך לא יכול להיות חולק”.

העירייה סיכמה את עמדתה בבקשה מבית המשפט לאפשר פינוי מוסכם של מאהל המחאה וכתבה בתשובה:

“העירייה לא יכולה להשלים עם מצב בו תושבי העיר ומבקרים יסבלו וייפגעו באופן כה קשה בתקופת חגי תשרי שהינם כה ייחודים בעיר ירושלים.

“מדובר באחד משלושת הרגלים ועשרת ימי תשובה – ימים בהם אין חולק שחשובים לכל עם ישראל ככלל וירושלים בפרט.

“זוהי תקופה מיוחדת בירושלים והמקום בו התקבעו המפגינים מוביל בין היתר לעיר העתיקה, לא ניתן לאפשר למפגינים להמשיך לשבש את חייהם של התושבים והאזרחים הבאים והחיים בירושלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות