ליברמן: החלטות הממשלה לא חוקיות • ליצמן: קו אדום מסוכן

יו"ר ישראל ביתנו קרא לפתוח במרי אזרחי נגד הנחיות המאבק בקורונה: "הפכנו לבני ערובה של דרעי, ליצמן וגפני. כל ההחלטות שמתקבלות הן בלתי חוקיות בעליל. מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר" • יו"ר הכנסת: חסר אחריות, מעודד אנרכיה • אדלשטיין: "ליברמן משחק באש"
אריה ריבקינד
י"ח אלול התש"פ / 07.09.2020 14:40

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף אחר הצהריים (שני), בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, את ההחלטות שקיבלה הממשלה למאבק בקורונה.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה

“בימים האחרונים מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה. אנו שומעים אינספור דיבורים על סגר אבל מה שדרוש זה סדר”, אמר ליברמן.

לדבריו, “לא יכול להיות שהחלטות קריטיות, כמו דחיית תקציב, פתיחת שנת הלימודים, או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון. שום דבר לא מתקבל באופן מסודר, הכל בשלופים וכתוצאה מלחצים ומקומבינות.

“לא יכול להיות שאזרחי מדינת ישראל יהפכו לבני ערובה של דרעי, ליצמן וגפני. החלטות קבינט הקורונה לא מתקבלות על סמך נתונים מדעיים, לא בשקיפות ולא באופן הגיוני”.

ליברמן קבע: “למעשה, נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל. אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה”.

הוא הוסיף: “יתרה מזאת, אני קורא לשלטון המקומי לקחת אחריות, למנות פרויקטור משלו ולנהל את המשבר לבד. הממשלה נכשלה כישלון חרוץ. בסופו של דבר מי שנמצא בחזית, מי שניצב מול הציבור יום יום אלו ראשי הערים.

“הממשלה איבדה את אמון הציבור והיא לא ראויה לו, ולכן הדרך לטפל בבעיה כרגע זה באמצעות השלטון המקומי. יש לבטל את קבינט הקורונה, וברמה הממשלתית לרכז את כל הנושא בידי צה”ל ופיקוד העורף”.

הוא הציע: “ערב ראש השנה חייבים להודיע על הורדת המע”מ ב-10%, מ-17% ל-7% עד ראש השנה הבא על מנת להגביר את הצריכה הפרטית. אלו הצעדים שהייתי נוקט היום”.

יו״ר הכנסת יריב לוין הגיב לקריאת ח”כ אביגדור ליברמן לציבור לסרב למלא אחר ההגבלות החדשות שייקבעו בממשלה.

״הצטערתי מאוד לשמוע את הדברים שאמר יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ ליברמן. כמנהיגי ציבור חלה עלינו חובה לנהל את הוויכוח הדמוקרטי בינינו באופן ראוי תוך שימוש בכל הכלים הפרלמנטרים, אך קריאה לאזרחים לעשות איש הישר בעיניו, באופן שייצור אנרכיה ויסכן את הבריאות של כלל אזרחי המדינה – היא חסרת אחריות. זהו ההיפך מהדוגמא האישית ומהמנהיגות הנדרשים מכולנו כדי להתגבר ביחד על המשבר”, אמר יו”ר הכנסת.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין תקף: “ליברמן משחק באש. אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה.

“ליברמן מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות תוך ניצול מצב שברירי מבחינה בריאותית וכלכלית. בושה”.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן: “קריאת ח”כ ליברמן למרי אזרחי ולאנרכיה, מהווה קו אדום מסוכן שמעיד יותר מכל על אובדן דרך ומצפן, מצד אדם שפשוט איבד כל ערך של אחריות ציבורית”.

“מנסה לתאר אם נציג חרדי היה יוצא כך בקריאה רשמית להפקרות ופגיעה בהוראות החוק, איזו סערה ציבורית היתה קמה כאן”.

שר הביטחון לשעבר ויו”ר ימינה, ח”כ נפתלי בנט, אמר בתגובה לדברי ליברמן: “אנחנו אמנם בסירה ששטה לשום מקום, אבל הקריאה הזו לאנרכיה – דומה לאחד בסירה שקודח חור בסירה כדי להעניש את מפקד הסירה אבל הוא יטביע את כולנו.

“לא לאנרכיה, כן למנהיגות למדינת ישראל.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן
    07/09/2020 22:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תשלחו כבר את היצור הזה לעזור לפוטין ולשליט מולדובה