דרעי: “גם אם יהיה סגר מלא בחגים – כל בתי הכנסת יישארו פתוחים”

שר הפנים יצא נגד המתווה לסגר לילי וסגירת מערכת החינוך בערים אדומות: "זו אוכלוסייה מאוד חלשה. אם לא יקחו את הילדים לבתי הספר לא יהיה להם איפה להיות והם יסתובבו ברחובות. לסגור להם את המסחר זה להרוס להם את כל העסקים הקטנים"
חרדים 10
י"ח אלול התש"פ / 06.09.2020 21:02

שר הפנים אריה דרעי התראיין הערב (ראשון) בחדשות 13 ויצא נגד הכוונה להטיל עוצר לילי על כ-40 יישובים – במקום להטיל סגר כללי.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

“אני מתנגד לעוצר הלילי”, אמר דרעי, “הציבור הערבי והציבור החרדי שילמו כבר את המחירים הכי כבדים בגל הראשון”.

על פי המתווה, מעבר לעוצר הלילי – גם מערכת החינוך בערים אלו תושבת.

“זו אוכלוסייה מאוד חלשה”, טען השר, “אם לא יקחו את הילדים לבתי הספר לא יהיה להם איפה להיות והם יסתובבו ברחובות. לסגור להם את המסחר זה להרוס להם את כל העסקים הקטנים, כשלצערי הפיצויים לא מגיעים”.

לדברי דרעי, הטלת עוצר על הערים האדומות, “זה יותר מדי וזה הכול הכנה לסגר כללי שיגיע עוד שבועיים, עוד חודש”.

עם זאת, ולמרות שמתוקף תפקידו הוא לוקח חלק בדיונים – הוא אינו יודע אם אכן יוטל סגר ארצי בקרוב. “אני לא מומחה, אני רק יודע לשמוע ולהקשיב”.

דרעי הוסיף: “יש מומחים שטוענים שאנחנו סתם מבזבזים את הזמן, ושהיינו צריכים לעשות סגר כללי כבר לפני כמה שבועות. זה לא נעשה כי תמכנו בפרופסור גמזו שאמר שאין צורך בכך. ביום חמישי, גמזו אמר שסגר כללי הוא בלתי נמנע – השאלה היא מתי. לכן, בינתיים צריך לעשות סגר על ערים אדומות”.

דרעי התנגד לרעיון החדש של גמזו. “אמרתי לו שזה לא לגו שמשחקים בו. עיר אדומה, עם 200 אלף תושבים שחיים בה – זה ערב חג, יש מסחר, יש משפחות – אי אפשר להגיד שהיום סוגרים ומחר פותחים”.

הרעיון לסגור ולפתוח את הערים לפי מדד התחלואה הוא, כידוע, חלק מתוכנית הרמזור שאושרה בממשלה. אם כך, מדוע דרעי והחרדים מתנגדים אליה פתאום?

“תוכנית הרמזור מצוינת”, הבהיר השר, “אבל לא כשמדובר על 2,000 או 3,000 נדבקים ביום”.

דרעי חזר על ההבטחה של נתניהו לנציגים החרדים כי “גם אם יוטל סגר מלא בחגים, התפילות יוכלו להתקיים לפי המתווה שהוסכם בימים האחרונים במגעים עם הממונה על המאבק בקורונה במגזר החרדי, האלוף במיל’ רוני נומה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות