במקום סגר – עוצר לילי ב-40 ערים אדומות והשבתת החינוך

בעקבות ה'מרד החרדי': ראש הממשלה החליט לעכב את ההחלטה על הסגר בערים 'אדומות' כדי לגבש הצעה מרוככת • הפתרון המתגבש: עוצר לילי בין השעה 19:00 בערב ל-5:00 בבוקר - וכל העסקים ייסגרו בזמן העוצר למעט עסקים חיוניים • בנוסף: סגירת מערכת החינוך בכל ה'אדומים'
אריה ריבקינד
י"ז אלול התש"פ / 06.09.2020 18:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפגש אחר הצהריים (ראשון) עם השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי, החליט לוותר על הטלת הסגר בערים האדומות, כפי שדרש פרויקטור הקורונה פרופ’ רוני גמזו.

במקום זאת, נתניהו מגבש מתווה ולפיו יוטל עוצר לילי ומערכת החינוך תיסגר בכלל הערים האדומות, גם ביישובים לא חרדיים וערביים.

העוצר הלילי יהיה בתוקף בין השעה 19:00 בערב ל-5:00 בבוקר. כל העסקים ייסגרו בזמן העוצר למעט עסקים חיוניים.

ליצמן ודרעי אמרו לנתניהו בפגישתם כי הם נחושים למנוע את הטלת הסגר על הערים האדומות וטענו כי המהלך יפגע בציבור בצורה אנושה, מבחינה נפשית, בריאותית וכלכלית

לפי דיווח בחדשות 12, בפגישה אמר ליצמן לנתניהו: “לא נוכל להחזיק את הציבור שלנו, הסגר טיפשי. אנחנו רוצים כללים אחרים והגבלות שיתאימו לאוכלוסייה החרדית”.

בתגובה, הבטיח נתניהו לבחון חלופות ולפי שעה מתגבשת הסכמה על הצעה מרוככת הכוללת עוצר לילי וסגירה של מערכת החינוך בכ-40 יישובים.

טרם נקבע מועד חדש לכינוס ‘ועדת השרים לאזורים מוגבלים’.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, ההחלטה על הסגר הייתה צפויה להתקבל בדיון בוועדת השרים להגדרת ‘אזורים מוגבלים’ במסגרת הטיפול בנגיף הקורונה, אולם בשל לחץ המפלגות החרדיות נגד הסגר, נתניהו  דחה את הדיון.

בהודעה שנשלחה לשרים נאמר: “ועדת השרים להגדרת אזור מוגבל שאמורה להתקיים היום בשעה 16:30 נדחית בשל שיהוי בקבלת ההצעה להחלטה. על מועד חדש שיתקיים היום נודיע בהמשך לאחר קבלת ההצעה להחלטה ומתן שהות לחברי הוועדה על מנת ללמוד אותן”.

ראש הממשלה קיים אחר הצהריים שיחות עם השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי וכן עם עם הממונה על המאבק בקורונה, פרופסור רוני גמזו.

התפנית התרחשה לאחר שראשי הערים האדומות החרדיות פנו במכתב לראש הממשלה, הצביעו עליו כאחראי להטלת הסגר הצפוי ואמרו כי “לא ישכחו לו” את המהלך.

“אנו מודיעים לך בזאת כי הציבור החרדי כל כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו”, הבהירו ראשי הערים במכתבם כי נתניהו הוא הכתובת. “לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיבית של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי. ההחלטות שקיבלת, פעם אחר פעם, נעשו בהעדר הגיון ותוחלת בריאותית ומכוונות באופן חד וברור נגד הציבור החרדי”.

ככל הנראה, יותר משנתניהו נבהל מהמכתב של ראש הערים, הוא מוטרד מהסיורים של יו”ר ימינה נפתלי בנט בערים החרדיות, שם הוא מתקבל בהתלהבות וגורף מחמאות.

בינתיים, כדי לתקוע לנתניהו ‘אצבע בעין’, הגיע עופר שלח מיש עתיד אל החמ”ל העירוני של ב״ב, יחד עם מנהל החמ”ל אריק אדלר.

בערב הגיע גם שר הבטחון בני גנץ אל לשכת ראש העיר בני ברק.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות