סתירות וחוסר אמינות: זו הסיבה שבעלת גן ילדים תפצה ב-60 אלף שקל

פסק דין: בעלת גן בגבעתיים תפצה הורים ב-60 אלף שקל בגלל שעובדותיה הסתירו את פציעת בתם הפעוטה, האשימו את ההורים בדבר - וגרמו לעיכוב בטיפול הרפואי בילדה 
יוני גרין
י"ז אלול התש"פ / 06.09.2020 11:09

בפסק דין שהתקבל בימים אלה, חויבה בעלת גן לפצות הורים ב-60 אלף שקלים, עקב פציעת בתם הפעוטה בגן.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

את התביעה נגד בעלת הגן ומבטחתה הגישו בשם הקטינה עורכי הדין  דוד פייל ואיתן פרגו.

על פי כתב התביעה, הגיעה הקטינה לגן מלווה באביה, לאחר חגי תשרי כשהיא שמחה וטובת לב. בעת שעזב אותה האב בגן החלה לבכות עקב קשיי ההסתגלות לגן.

כשהגיעה האם בשעות אחר הצהריים לאסוף את הילדה, מצאה אותה בוכה, מתקשה להזיז את ידה ולא מסוגלת כלל לאחוז בבקבוק או לשחק.

האם מיהרה להתקשר לגן ושאלה מה אירע, אך נאמר לה שלא אירע דבר ושהכול בסדר.

לאור דברי הסייעות בגן, נתנה האם  לבתה משככי כאבים, והייתה משוכנעת, לדבריה, כי נתפס לבתה שריר. למחרת, יום שישי, הביאה האם את בתה לגן, תוך שהיא מנחה את הצוות ליצור עמה קשר במידה ותהיה בעיה כלשהי.

ואכן, זמן קצר לאחר שהשאירה את הילדה התקשרו אליה מהגן כדי שתשוב ותאסוף את בתה מפני שהיא בוכה ולא משתתפת בפעילויות.

האם מיהרה עם בתה לקופת החולים, משם נשלחה למיון, אך היות ולא דיווחה על אירוע תאונתי שבו הייתה מעורבת הבת, הסתפקו הרופאים בבדיקה פיזית של הגפיים ובבדיקה נוירולוגית שנחזו כתקינות.

למחרת, יום שבת, מצבה של הבת החמיר, וביום ראשון בבוקר שבה האם עם בתה לבית החולים, שם נערך לפעוטה צילום רנטגן ובו התגלה כי היא סובלת משבר בעצם הבריח ומתזוזה של העצם.

ההורים הזועמים החליטו לתבוע, באמצעות עו”ד איתן פרגו, מנהל מחלקת הנזיקין במשרד עו”ד פייל ושות’, את בעלת הגן על הסבל הרב שנגרם לבתם כתוצאה מהפגיעה בגן ומהאיחור הרב באבחון מצבה, שנבע מאי הדיווח כביכול על האירוע התאונתי שארע לה בגן.

בתביעה הובאו הקלטות של שיחות בין ההורים לבין עובדות הגן, מנהלת הגן ובעלה, שם מכחישים מפעילי הגן מכל וכל שהבת נחבלה במהלך שהותה במקום. לטענת עורכי הדין פרגו ופייל, מפעילי הגן אף הגדילו לעשות והאשימו את ההורים בכך שהחבלה נגרמה בעת שהייתה הפעוטה בחזקת הוריה.

בית המשפט התבקש להכריע בין הגרסאות הסותרות שהציגו הצדדים.

בימים אלה התקבל פסק דינה של  השופטת אורלי מור-אל מביהמ”ש השלום בתל אביב, בו היא מקבלת את גרסת בני הזוג על פני גרסת עובדות הגן, הן בשל התנהלות ההורים שהתיישבה היטב עם גרסתם, והן בשל סתירות רבות וחוסר אמינות אותם מצאה השופטת בגרסת מפעילי הגן.

• משרד עו”ד דוד פייל ושות’ http://www.df-law.co.il מתמחה ברשלנות רפואית, נזקי גוף ובתביעות מול חברות ביטוח ומוסדות רפואיים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות