האם המשטרה תבטל את חתונת נכדתו של האדמו”ר מסערט ויז’ניץ?

ביום שני יחגגו חסידי סרט ויז'ניץ את חתונת נכדתו החתונה מתוכננת להתקיים בהיכל הספורט ברוממה בהשתתפותם 1,000 חסידים • גורמים בקהילה: המשטרה אישרה את קיום האירוע • המשטרה בצהרים: "המשטרה לא אישרה כל חתונה ואין זה מתפקידה!"
יוסף גרינבוים
ט"ו אלול התש"פ / 04.09.2020 16:29

ביום שני ישיא האדמו”ר מסרט ויז’ניץ, במזל טוב, את נכדתו.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

לפי התכנון, טקס החופה ייערך בשכונת רמת ויז’ניץ, ולאחריו תוכננה להתקיים חתונה ב’היכל הספורט’ ברוממה שבחיפה, בה היו צפויים להשתתף גדולי האדמו”רים והרבנים,  בהשתתפות כ-1,000 חסידים.

גורם בקהילת ויז’ניץ אמר בתגובה ל’כלבו-חיפה והקריות’: “קבלת הפנים תתקיים בלי אוכל ובלי שתייה, רק כמה ברכות וזה הכל. האירוע מאושר על ידי המשטרה, והאורחים יחולקו לקפסולות של 20 איש”.

גורם אחר אמר: “אתמול ניתן אישור על ידי המשטרה לקיים את האירוע בהשתתפות של עד 1,000 איש מכיוון שמדובר באולם גדול”.

יצוין, כי חיפה מוגדרת לפי מתווה הרמזור כעיר כתומה. בשל כך, אירוע סגור וללא מזון ניתן לקיים בקפסולות של 25 איש בתפוסה שלא תעלה על 20 אחוז מתפוסתו של המקום שבו מתקיים האירוע.

התפוסה המקסימלית בהיכל הספורט היא של 5,000 איש, כך ש-20 אחוז ממנה היא 1,000 איש.

יועץ התקשורת דודי זילברשלג, חסיד סרט ויז’ניץ אמר ל’כלבו-חיפה והקריות: “מתוך אילוצים תתקיים החתונה במתכונת מצומצמת במעמד המשפחה, אך מכיוון שמדובר בנכדתו הראשונה של האדמו”ר שנישאת, היא חייבת לקחת בה חלק, ולו סמלי, ולכן מבקשת המשפחה ללוות את האירוע המצומצם של החתונה באירוע לפי כל הכללים. אירוע זה הוא בעצם אירוע תרבותי שמסמל את השמחה בחצר. אנחנו מקווים שהאישורים יינתנו אחרי בחינת כל האפשרויות של העמידה בכל התקנות כדי שנוכל לחגוג”.

מהמשטרה נמסר: “במענה לפניותיכם בנוגע לפרסום ברשת, בדבר חתונה מתוכננת ש’אושרה לכאורה’ בהשתתפות אלפים בחצות בשכונת ויזניץ’ בחיפה, נבהיר כי המשטרה לא אישרה כל חתונה ואין זה מתפקידה!

“למען הסר ספק, מפקד תחנת חיפה קיים כעת דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים, בסיומה הדגיש כי המשטרה איננה מאשרת קיומן של חתונות וכי על כל הציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות תוך גילוי אחריות אישית ושותפות למאמץ הלאומי שמנהלת משטרת ישראל, לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, למען בטחון כולנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניסיון ניגוח נגד החרדים שלא צלח !
    04/09/2020 17:43
    אריק פינקלשטיין
  1. אנשי ויז’ניץ תכננו מראש אירוע העונה לכל כללי התו הסגול ובהתאם להוראות משרד הבריאות.
    כפי שהורה האדמור מסערט ויז’ניץ מתחילת המגפה על הקפדה יתירה על כל הוראות הרשויות ללא כחל וסרק.
    מתחילה התנו ראשי הקהילה הכל באישורים של הרשויות ופנו כנדרש, לכל הגורמים המאשרים בבקשה לערוך התאמה של האתר והיכולות למגבלות המצב.
    לאחר שביממה האחרונה נודע כי חיפה קיבלה מעמד עיר כתומה, מתוך אחריות לקהילת סערט ויז’ניץ וכלל תושבי חיפה התקבלה החלטה על ביטול האירוע ביום שני.
    האירוע שתוכנן בזמן שחיפה היתה ללא תחלואה ובהיתר לעריכת אירוע על פי כל דיןליום שני הקרוב בהיכל הספורט בחיפה בוטל הרבה לפני הנסיון להפוך אותו לכלי ניגוח נוסף של אינטרסנטים נגד החברה החרדית.