קושניר: ‘מדוע שחילוני יבדוק ביומן אם פתוח רק לחרדים?’

הח"כ מישראל ביתנו תוקף את ההחלטה של 'רשות הטבע והגנים' להשיק פיילוט של שעות נפרדות לרחצה ב'עינות צוקים': "נכנעה ללחץ של 'בצלמו' שדואג רק לזכויות האדם שיש לו כיפה על הראש. הם ירחיבו זאת לאתרים נוספים. ברוכים הבאים למדינת הלכה" • גם 'שדולת הנשים בישראל' נגד
יוני גרין
ט"ו אלול התש"פ / 04.09.2020 12:45

חשיפת חרדים 10: ח”כ אלכס קושניר מישראל ביתנו תוקף הבוקר (שישי) את החלטת ‘רשות הטבע והגנים’ על יישום פיילוט של ימים ושעות נפרדות לרחצה באתר ‘עינות צוקים’ עין פשחה שבים המלח.

הצלחה ראשונה: ‘עינות צוקים’ יפתח לשעות נפרדות לציבור הדתי

“מדוע משפחה חילונית שתרצה להשתכשך במים תצטרך לבדוק ביומן האם האתר פתוח לכלל הציבור או רק לחרדים?!”, תקף קושניר. “רשות הטבע והגנים נכנעה ללחץ של ארגון ‘בצלמו’ שכנראה דואג רק לזכויות האדם שיש לו כיפה על הראש”.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

קושניר הוסיף בהודעה שפרסם: “שימו לב! מדובר בפיילוט של הרט”ג! אם הפיילוט יצליח הם ירחיבו זאת לאתרים נוספים. ברוכים הבאים למדינת הלכה”.

כפי שנחשף בחרדים 10, ‘רשות הטבע והגנים’ הודיעה כי אתר הטבע עינות צוקים עין פשחה שבים המלח, יפתח לימים ושעות נפרדות לגברים ונשים.

מדובר באחת השמורות היפות בצפון ים המלח המציעה בריכות טבעיות בנוף עוצר נשימה. כעת, במיוחד עבור הציבור המסורתי והדתי,יתקיימו במקום במהלך חודש ספטמבר רחצות נפרדות בבריכות נפרדות לגברים ולנשים. הכניסה תהיה ללא תשלום נוסף, מעבר לדמי הכניסה לשמורה וחינם למנויי מטמון של רשות הטבע והגנים.

מדובר בתקדים, שכן עד עתה כל אתרי הטבע היו פתוחים לקהל הרחב ללא הגבלה, ורק במקרים נדירים מחוץ לשעות הפתיחה הרשמיות היה אתר אחד שפתוח לשעות ספורות באופן נפרד.

גם  ‘שדולת הנשים בישראל’ יצאה נגד מסלולי מים נפרדים באתרים של ראשות הטבע והגנים.

‘השדולה’ פנתה אל ‘רשות הטבע והגנים’ בעקבות הידיעה שפורסמה בחרדים 10, בה נאמר כי ברשות בוחנים לעומק את בקשת עמותת ‘בצלמו’ להגדיר בשמורות הטבע בהם ישנן בריכות ובפרט במסלולים בהם הרחצה בבריכות מחויבת על מנת להמשיך במסלול הטיול, ימים/שעות “חריגים” בהם הכניסה תותר לגברים בלבד או לנשים בלבד.

“הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי מהווה הפליה אסורה ומנוגדת לדין”, נאמר בפניית השדולה. “כל אדם רשאי להיכנס לכל מקום ציבורי, ובכלל זה לאתרים, לשמורות הטבע ולמסלולי הטיול – בכל עת במשך שעות הכניסה הקבועות, ללא הגבלה כלשהי.

לפי השדולה, “שלילה ו/או הגבלה כלשהי של הזכות להיכנס למקום ציבורי ו/או לקבל שירות ציבורי, על בסיס קריטריון של מין, מהווה פגיעה חמורה בעקרון השוויון, ומנוגדת לחוק יסוד: כבוד האדם וחרותו. ברי כי התייחסות לאדם לפי מינו.ה, מקום שהמין אינו רלבנטי, מהווה אפליה, וזאת בין אם היא נעשית באופן גורף ובין אם היא נעשית ‘רק קצת’, למשך ימים ו/או שעות מסוימים”.

למרות זאת, נזכיר כי בעקבות פניה של ארגון ‘בצלמו’ אל המשנה ליועמ”ש עו”ד דינה זילבר, על מנת למצוא מתווה שיאפשר הפרדה גם בשמורות טבע, כפי שקיים בחופי ים ובריכות ציבוריות – הודיעה המשנה ליועץ כי היא פותחת בבדיקה לבחינת הדברים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ושוב מסתבר, רק בישראל להיות אנטישמי זה מותר
    05/09/2020 20:02
    שאול א.
  1. שמישהו יבדוק מה בדיוק המוטיבציה של האיש הזה ברדיפת הדת במדינת היהודים. האם הוא בסך הכל השליח הנרצע של ליברמן או מובל על ישי שנאה חולנית לדת היהודית.

  2. חתיכת חזירון חזור לפוטין שם מדינת חזיר
    07/09/2020 01:11
    אתה שמוק מנוול
  3. כן כאן מדינת הלכה שתבלע לך הלשון

  4. שקרן בשקל וחצי אם זה נפרד גם חילוני יכול להיכנס הפוך לא
    07/09/2020 10:07
    ארור
  5. איש שלבוש בבגד ים אין בעייה לאשה לראות אותו וכן אין בעייה לחילוני להרחץ רק לאשה וגם היא משעה 1200 זה הופך להיות שוב פעם מעורב .