הרמטכ”ל לחרדים: ‘החיילים מסכנים חייהם כשאחרים מטפחים חייהם’

חיים טוויל
|
י"ד אלול התש"פ / 03.09.2020 20:58
בטקס קצינים מצטיינים בקריה בתל אביב, אמר הרמטכ”ל אביב כוכבי: “כולם צריכים לשרת בצבא או לפחות בשירות לאומי. לא מתקבל על הדעת שחיילי צה”ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות” • ח”כ אביגדור ליברמן מיהר לצייץ בשמחה: “מסכים עם הרמטכ”ל בכל מילה”

הרמטכ”ל אביב כוכבי נאם הערב (חמישי) בטקס קצינים ונגדים מצטיינים לשנת 2020, ותקף במרומז את הציבור החרדי, כאשר הכריז  כי אזרחי ישראל כולם חייבים להתגייס לצה”ל או להתנדב לשנת שירות לאומי-אזרחי.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

הטקס נערך בבית בן גוריון בקריה בתל אביב בהשתתפות חברי פורום המטה הכללי.

בטקס הוענקו אות הצטיינות הרמטכ”ל ותעודות הצטיינות ל-60 קצינים ונגדים מיחידות צה”ל השונות, על תרומתם הבולטת ביחידותיהם ועל היותם דוגמה ומופת כמפקדים בצה”ל.

כוכבי אמר: “מה הופך את צה”ל לארגון כל כך מיוחד, שפעם אחר פעם, זוכה לאמון הציבור, וגורם לאזרחי המדינה ביטחון וגאווה? התשובה נעוצה בראש ובראשונה בהיותו ארגון מקצועי, המגן באופן אפקטיבי בגבולות ותוקף, מסכל ומשמיד איומים באופן שיטתי וקבוע. אבל התשובה נעוצה גם בהיותו צבא עם ממלכתי- צבא העם, הפועל למען העם, שרק שיקולי טובת העם והמדינה לנגד עיניו”.

לדבריו, “לאורך כל התקופה האחרונה, אנו רואים את צה”ל יוצק תוכן של ממש לעיקרון הממלכתיות ולהיותו צבא העם בכל מקום, גם במקומות ובמגזרים שאינם סביבת הפעולה הרגילה שלו, בדיר אל אסד ובבני ברק, בביתר עילית ובאום אל פאחם, ועושה זאת ביחד יד ביד עם הרשויות המקומיות”.

הוא תקף את הציבור החרדי ואמר: “בשם הממלכתיות נכון יהיה שכל אזרחי המדינה, כולם, ישרתו בצה”ל או לפחות בשירות לאומי חלופי. לא מתקבל על הדעת שחיילי צה”ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות.

“לא ייתכן שחיילי צה”ל מסכנים את חייהם בזמן שאחרים מטפחים את חייהם”.

אביגדור ליברמן מיהר לצייץ: “מסכים עם הרמטכ”ל בכל מילה. ‘לא מתקבל על הדעת, שחיילי צה”ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות. לא ייתכן שחיילי צה”ל מסכנים את חייהם בזמן שאחרים מטפחים את חייהם'”.