הרמטכ”ל לחרדים: ‘החיילים מסכנים חייהם כשאחרים מטפחים חייהם’

בטקס קצינים מצטיינים בקריה בתל אביב, אמר הרמטכ''ל אביב כוכבי: "כולם צריכים לשרת בצבא או לפחות בשירות לאומי. לא מתקבל על הדעת שחיילי צה"ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות" • ח"כ אביגדור ליברמן מיהר לצייץ בשמחה: "מסכים עם הרמטכ"ל בכל מילה"
חיים טוויל
י"ד אלול התש"פ / 03.09.2020 20:58

הרמטכ”ל אביב כוכבי נאם הערב (חמישי) בטקס קצינים ונגדים מצטיינים לשנת 2020, ותקף במרומז את הציבור החרדי, כאשר הכריז  כי אזרחי ישראל כולם חייבים להתגייס לצה”ל או להתנדב לשנת שירות לאומי-אזרחי.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

הטקס נערך בבית בן גוריון בקריה בתל אביב בהשתתפות חברי פורום המטה הכללי.

בטקס הוענקו אות הצטיינות הרמטכ”ל ותעודות הצטיינות ל-60 קצינים ונגדים מיחידות צה”ל השונות, על תרומתם הבולטת ביחידותיהם ועל היותם דוגמה ומופת כמפקדים בצה”ל.

כוכבי אמר: “מה הופך את צה”ל לארגון כל כך מיוחד, שפעם אחר פעם, זוכה לאמון הציבור, וגורם לאזרחי המדינה ביטחון וגאווה? התשובה נעוצה בראש ובראשונה בהיותו ארגון מקצועי, המגן באופן אפקטיבי בגבולות ותוקף, מסכל ומשמיד איומים באופן שיטתי וקבוע. אבל התשובה נעוצה גם בהיותו צבא עם ממלכתי- צבא העם, הפועל למען העם, שרק שיקולי טובת העם והמדינה לנגד עיניו”.

לדבריו, “לאורך כל התקופה האחרונה, אנו רואים את צה”ל יוצק תוכן של ממש לעיקרון הממלכתיות ולהיותו צבא העם בכל מקום, גם במקומות ובמגזרים שאינם סביבת הפעולה הרגילה שלו, בדיר אל אסד ובבני ברק, בביתר עילית ובאום אל פאחם, ועושה זאת ביחד יד ביד עם הרשויות המקומיות”.

הוא תקף את הציבור החרדי ואמר: “בשם הממלכתיות נכון יהיה שכל אזרחי המדינה, כולם, ישרתו בצה”ל או לפחות בשירות לאומי חלופי. לא מתקבל על הדעת שחיילי צה”ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות.

“לא ייתכן שחיילי צה”ל מסכנים את חייהם בזמן שאחרים מטפחים את חייהם”.

אביגדור ליברמן מיהר לצייץ: “מסכים עם הרמטכ”ל בכל מילה. ‘לא מתקבל על הדעת, שחיילי צה”ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות. לא ייתכן שחיילי צה”ל מסכנים את חייהם בזמן שאחרים מטפחים את חייהם'”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמו אייזנקוט
    03/09/2020 22:00
    יהודי
  1. הוא מתחיל לסלול את הדרך לפוליטיקה והשלב הראשון זה הכה בחרדים ותכנס לקונצנזוס.
    כך בדיוק עשה אייזנקוט.

  2. כמה שאלות
    04/09/2020 09:20
    חנן
  3. 1 האם היה אפשרות לשים את השם שלך בקלפי שאתה קובע מה צריך להיות?
    2 האם אמירתך מסתמכת על נתונים?
    3 האם הגוף שאתה מנהל מתאים לציבור החרדי ?(מבחינת כשרות מבחינת תפילות מקווה וצינעות או שאתה רוצה להפוך אותנו לכמוך?)

  4. האשמה של הרבנים המושחתים
    05/09/2020 10:38
    אורה
  5. אני בעד לימוד תורה כי אני חושבת שזה שומר על עם ישראל אבל מה שהרמטכל אמר יש בזה המון אמת מי שלא לומד תורה שהתגייס וישא בנטל זה לא פייר ומה עוד שהחרדים מקבלים המון תקציבים שיכלו ללכת לרווחת החיילים לדעתי לומדי תורה צריכים לחיות מנדבות של אנשים ולא מתקציבי הממשלה כמו שהיה בגלות ואת הכסף לתת לחיילים אבל רוב הכסף הולך לעסקנים ורבנים מושחטים בגלל זה צריך גם תקציבים גדוליםעובדה שכל הרבנים מאוד עשירים יש מעט מאוד רבנים אמיתיים וצנועים חבל שהמצב הוא כזה ובגלל זה יש שנאה נגד חרדים במדינה אים הייתה חלוקה שווה והוגנת המצב היה שונה

  6. חרדים לא מסכנים את חייהם פחות
    05/09/2020 21:30
    שלום
  7. חרדים לא מסכנים את חייהם פחות מ’חייל’ בגלי צה”ל או בבמחנה, או מדריך כושר, מדריך ירי, מדריך כל מה שתרצו, טבח, מש”ק חינוך או כל מה שתרצו, קצין שלישות, תצפיתנית, ‘חיילים’ בקריה, וכו’ וכו’. אז די עם השטויות
    כותב לוחם נצח יהודה לשעבר

  8. שרות צבאי
    06/09/2020 12:28
    נין אברהם
  9. רבים מבני משפחתי שרתו בצבא הגרמני במלחמת העולם הראשונה זמן רב כנ:ל דודי בצבא האמריקאי במלחמת העולם השניה נשארו חזקים באמונתם. אחי במלחמת השחרור ללא שיק=רותי דת נשאר שומר מצוות. בנו של אחד מחותמי מגילת העצמאות מטעם אגודת ישראל לא אזכיר את שמו והיה חבר טוב של אבי אבד את בנו במבצע קדש בקרב על המיטלה. מהם כן תראו וכן תעשו כפי שאמר גדעון השופט לאנשיו בהלחמו במידיינים